10 فروردین 1403

حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران خارجی با فراهم کردن شرایط اقتصادی برد-برد

شهردار رشت گفت: ما در شهر رشت و استان گیلان این شرایط را برای سرمایه گذار قائل هستیم که شرایط مهیاتری از جایگاه برد-برد داشته باشد.

به گزارش‌ خبر راست، مسعود نصرتی در نشست با معاون اقتصادی سفیر کره‌جنوبی با اشاره به پنجاه و پنجمین سالگرد ارتباط دیپلماسی ایران و کره جنوبی اظهار داشت: این باعث مباهات است که امروز در شهر فرهنگ دوست رشت میزبان سفیرانی از کره جنوبی هستیم.

شهردار رشت اقلیم و شرایط مشترک بین استان گیلان به ویژه شهر رشت  و کشور کره جنوبی را مورد واکاوی قرار داد و تصریح کرد: امروز فرصت ارتباط ویژه برای برخورداری از این امتیازات فراهم شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به وجود منطقه آزاد مطمئنا شرایط برای تعاملات  اقتصادی و گردشگری بین دو کشور برقرار است تاکید کرد:رشت اولین شهر ایران در شبکه خلاق یونسکو در حوزه خوراک‌شناسی است و امیدواریم پررنگ‌تر و با اقتدارتر از گذشته در کنار هم باشیم و مطمئنا فراهم کردن شرایط خواهر شهری با حمایت سفارت دو کشور برای ما بسیار مفید خواهد بود.

 وی افزود: امیدوارم در برنامه کوتاه مدتی که در شهر باران‌های نقره ای میزبان شما هستیم شرایط خوبی را برای شناخت از این شهر برای تان فراهم سازیم و این دیدار مقدمه ساز ایجاد تفاهم نامه ها و توافق نامه هایی مناسب برای دو کشور باشد.

وی با اشاره به ورود سالانه ۳۶ میلیون گردشگر به استان گیلان گفت: این حجم از گردشگر بدون دعوت و تبلیغ وارد گیلان می‌شوند که می‌تواند بستر خوبی برای سرمایه گذاران باشد و هر نوع سرمایه‌گذاری برای این حجم از گردشگر برای شهر رشت معنادار و ارزشمند است .

 شهردار رشت با تاکید بر به وجود آوردن نقش برد-برد در برنامه های پیش روی دو کشور اذعان داشت: ما در شهر رشت و استان گیلان  این شرایط را برای سرمایه گذار قائل هستیم که شرایط مهیاتری از جایگاه برد-برد داشته باشد چرا که معتقدیم برنده واقعی هر قرارداد در گیلان ما هستیم و عمران و آبادی که در این استان صورت می گیرد، سرمایه گذار باید حتما پیروز اقتصادی هر قرارداد باشد.

نصرتی اظهار داشت: پیشنهاد من این است که با معرفی نمایندگان و تشکیل کارگروه هایی برای فراهم آوردن تفاهم نامه ها و عقد قرارداد این مسیر را به درستی پیش برویم و مطمئنا ارتباط آژانس‌های بین‌الملل که با شهر رشت در ارتباط هستند شرایط را بیشتر برای تعاملات بین المللی فراهم می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *