10 فروردین 1403

آغاز ثبت‌نام برای کسرخدمت‌های جدید سربازی

ثبت‌نام برای بهره‌مندی از کسرخدمت‌های جدید سربازی مربوط به رزمندگی، ایثارگری و آزادی از امروز در دفاتر پلیس+10 آغاز شد.

به گزارش خبر راست، بر اساس زمانبندی اعلام شده از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا، از امروز تمامی افراد متقاضی بهره مندی از کسرخدمت‌های مربوط به دوران رزمندگی، ایثارگری و آزادگی باید با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 و پرداخت 6000 تومان درخواست خود را ثبت کنند.

مهلت در نظر گرفته شده برای ثبت‌نام متقاضیان در حال حاضر یک ماه است و در 10 روز اول جانبازان و ایثارگران باید به دفاتر پلیس + 10  مراجعه کرده و پس از آن نیز رزمندگان می‌توانند به این دفاتر مراجعه و ثبت نام کنند.

هفته گذشته سردار ابراهیم کریمی، جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا  جزئیات اجرای این طرح را تشریح کرده و به تمامی سوالات و ابهامات مخاطبان در این زمینه پاسخ داده بود، او اجرای این طرح  را براساس بند “د” ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه اعلام کرده و گفته بود که موضوع کسر خدمت و معافیت‌های مربوط به فرزندان ایثارگران مورد توجه قرار گرفته و بر اساس آن و با موافقت ستادکل نیروهای مسلح به ازای هر یک ماه سابقه حضور در جبهه یک ماه کسر خدمت به فرزندان رزمندگان اعطا خواهد شد. همچنین به ازای هر یک درصد جانبازی و هر یک ماه اسارت نیز یک ماه کسر خدمت به فرزندان جانبازان و آزادگان داده می‌شود

کریمی با بیان اینکه این قانون و نحوه اجرای آن در ستادکل نیروهای مسلح مورد بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: در نهایت مقرر شد تا سالانه 20 هزار نفر امکان بهره مندی از این قانون را داشته باشند. در واقع افرادی که بیشترین اولویت و امتیاز را در هر سال دریافت کنند تا 20 هزار نفر اول می‌توانند از این شرایط بهره مند شوند، اما لازم است تمامی افراد واجد شرایط و حتی افرادی که ممکن است در سال‌های آتی به سن مشمولیت برسند هم در این بازه زمانی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *