10 فروردین 1403

تمدید زمان ثبت تخلفات مرکز کنترل ترافیک در سوابق رانندگان تا پایان فروردین ماه

محمدی با تاکید بر اینکه تلاش است با دقت و نظارت فنی در ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی در رشت حق شهروندی ضایع نشود خاطرنشان کرد: تا پایان فروردین ماه تخلفات تنها ثبت شده و پس از مدت مذکور تمامی تخلفاتی که از سوی این دوربین‌ها ثبت شود اعمال قانون می‌شود.

به گزارش خبر راست، رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه ۲۱ هزار و ۵۰۰ فقره تخلف رانندگی به مدت دو هفته توسط دوربین‌های ثبت تخلفات در شهر رشت ثبت شد، گفت: تا پایان فروردین ماه این تخلفات در سوابق رانندگان ثبت نمی‌شود.

سرهنگ محمدرضا محمدی با اشاره به راه اندازی دوربین‌های نظارتی ثبت تخلفات رانندگی در شهر رشت اظهار داشت: مدت ۱۴ روز از ثبت تخلفات رانندگی این دوربین‌ها در شهر رشت می‌گذرد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان گیلان با بیان اینکه در مدت مذکور ۲۱ هزار و ۵۰۰ فقره تخلف رانندگی توسط دوربین‌های ثبت تخلفات در شهر رشت ثبت شده است افزود: یکی از عمده تخلفات، تجاوز به گذر‌گاه عابر پیاده از سوی رانندگان است.

محمد‌ی گذر از چراغ قرمز و گردش به چپ و راست از سوی رانندگان را از دیگر عمده تخلفات ثبت شده در مدت دو هفته در شهر رشت عنوان و بیان کرد: ورود به محدوده طرح ترافیک از دیگر تخلفات محسوب می‌شود که توسط این دوربین‌ها ثبت شده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان گیلان با تاکید بر اینکه با احتساب تخلف ورود به طرح ترافیک آمار تخلفات راهنمایی و رانندگی در رشت افزایش می‌یابد تصریح کرد: تخلفات ذکر شده در چند تقاطع شهر رشت ثبت شده است.

وی با بیان اینکه لازم است رانندگان به تخلفات تجاوز به گذرگاه عابر پیاده و یا توقف بر روی گذرگاه عابر پیاده توجه کنند، ابراز داشت: تخلف عبور از چراغ قرمز در تخلفات یاد شده از آمار بالایی در شهر رشت برخوردار است.

محمدی اولویت پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان را برخورد با تخلفات عنوان کرد و با اشاره به اینکه با تخلفات حادثه‌ساز همانند گذر از چراغ قرمز به طور حتم برخورد می‌‌شود گفت: در ایام تعطیلات نوروز نظارت بر تخلفات با شدت بیشتری در شهرها صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تخلفات حادثه‌ساز، سرعت‌ غیرمجاز و گردش به چپ در معابر شهری زمینه‌ساز برخورد با عابران پیاده می‌شود، تاکید کرد: هدف پلیس راهنمایی و رانندگی از نصب دوربین‌ها جلوگیری از تخلف است و قصدی برای اعمال قانون وجود ندارد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان گیلان با تاکید بر اینکه وجود دوربین‌های ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی در تقاطع شهر رشت تا پایان فروردین ماه اطلاع‌رسانی می‌شود  افزود: ثبت تخلفات توسط این دوربین‌ها تا پایان فروردین ماه در سوابق رانندگان ثبت نمی‌شود.

محمدی با بیان اینکه مدت زمان عدم ثبت تخلفات رانندگی در سوابق رانندگان توسط دوربین‌ها به هیچ عنوان در شهر رشت تمدید نمی‌شود، گفت: در حال حاضر تخلفات توسط دوربین‌ها ثبت شده و در سوابق رانندگان بایگانی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تلاش است با دقت و نظارت فنی در ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی در رشت حق شهروندی ضایع نشود خاطرنشان کرد: تا پایان فروردین ماه تخلفات تنها ثبت شده و پس از مدت مذکور تمامی تخلفاتی که از سوی این دوربین‌ها ثبت شود اعمال قانون می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *