29 اسفند 1402

مجتمع دخانیات گیلان قطب تولید دخانیات کشور است

به گزارش خبر راست، فرهاد دلق پوش در جلسه کمیته کارگری و بررسی رفع موانع شرکت دخانیات گیلان بیان داشت؛ در گذشته نزدیک دخانیات گیلان از واحدهای تولیدی پیشرو و قطب دخانیات کشور چه به لحاظ کمی و کیفی بوده است.

وی با بیان اینکه این صنعت به لحاظ اشتغال و میزان سرمایه گذاری دارای اهمیت بسزایی می باشد، گفت: باید برای تولید مواد اولیه و کشت انواع توتون با توجه به شرایط اقلیمی مناسبی که در استان داریم، برنامه ریزی نماییم و از دانش روز و تکنولوژی جدید استفاده گردد.

وی همچنین بیان داشت؛ می توانیم با کشورهای همسایه در جهت کشت محصولات به صورت فراسرزمینی عمل نماییم وبرای تامین مواد اولیه، همکاری دوسویه برقرار کنیم تا با افزایش حجم تولید، شاهد ارتقای بخش صادرات هم باشیم.

دلق پوش در ادامه با توجه به وقفه ای که در تولید بوجود آمد گفت؛ نباید بنحوی مدیریت شود تا در اذهان مردم دغدغه عدم امنیت شغلی بوجود آید.

متولی بخش تولید و تجارت استان اضافه کرد: معتقد هستم که با توجه به وجود نیروی متخصص، کیفیت تولید با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات باید ارتقاء یابد و حتی تلاش شود بستر و ظرفیت برای افزایش اشتغال و نیروی انسانی جدید هم با توسعه تولیدات، فراهم گردد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تصریح کرد: اگر بنا هست ماشین آلاتی در شرکت دخانیات گیلان، به روز رسانی و جابجا گردد، با هماهنگی و حضور کارشناس ناظر سازمان صنعت، معدن و تجارت با رعایت چارچوب منعقده در قرارداد به صورت ضابطه مند انجام شود.

فرهاد دلق پوش با اشاره به اینکه میزان درآمدزایی دخانیات از درآمدهایی نفتی هم بیشتر است، یادآور شد: مبنای کار شرکت دخانیات، باید تولید صادرات محور باشد و این رکورد قطب بودن در تولید انواع سیگار توسط شرکت دخانیات گیلان باید حفظ گردد.

وی برنامه ریزی جهت ایجاد زنجیره تولید، با احیاء و بسترسازی حلقه های تولید از کاشت تا برداشت و فراوری نهایی را ضروری دانست و تاکید کرد: همه مدیران مرتبط مساعدت نمایند هیچ لطمه ای به نیروی کار و تولید این شرکت نباید وارد گردد چرا که ارزش افزوده تولیدات این شرکت بسیار بالا و قابل اعتناست.

دلق پوش با اشاره به اینکه هدف و انگیزه همه مسئولین ایجاد آرامش و کمک به بخش تولید است، متذکر شد: نخواهیم گذاشت ظرفیتها و مزیت های موجود استان ازبین برود و اعتماد عمومی نسبت به روند فعالیتهای نظام و مسئولین خدشه دار گردد، اگر همگرایی مطلوب برای حمایت از تولیدات داخلی انجام شود بسیاری از موانع و مشکلات پیش روی تولید، به سرعت حل و فصل خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در پایان ضمن تشکر از اعضای حاضر در جلسه و نمایندگان ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی بر شفاف سازی و رفع نگرانی مسائل شرکت دخانیات تاکید کرد و خطاب به مدیرعامل شرکت مذکور گفت: هرگونه تغییر و تحول، کاهش تجهیزات و یا افزایش تولید با نصب ماشین آلات جدید، باید بر اساس توافق منعقده در قرارداد و با هماهنگی این سازمان انجام شود.

در این جلسه کامبیز عیدیان، مدیرعامل شرکت دخانیات گیلان؛ گزارشی از وضعیت فعالیت شرکت ارائه نمود و گفت: ماشین آلات نوین که با تکنولوژی روز دنیا مطابق دارد، جایگزین برخی از دستگاه های قدیمی خواهد شد و هیچگونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی در این گزارش ادامه داد: هدف از این جابجایی ماشین آلات، فعالیت با فناوری نوین ، افزایش کیفیت و توسعه تولید است که قطعا قیمت تمام شده تولیدات را کاهش خواهد داد. و برای فعالیت شرکت GTI نیز برنامه داریم و تولید سیگار با دانش فنی نوین منطبق با دستگاههای جدید ادامه خواهد داشت.

گفتنی است پس از پایان جلسه، فرهاد دلق پوش به اتفاق اعضاء جلسه از خطوط تولید این شرکنت بازدید بعمل آورد. شرکت دخانیات گیلان بزرگترین تولید کننده انواع سیگار در کشور است که در حال حاضر با اشتغالزایی 1550 نفر در شهر رشت مشغول فعالیت است که برخی از توتون های ایران به کشور روسیه نیز صادر می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *