10 فروردین 1403

شورای فرهنگ عمومی می بایست فعال شود / در بحث توسعه برنامه های اجتماعی تاخیرداریم

سیدمحمد احمدی امروز در جلسه شورای اجتماعی و امور بانوان شهرستان رشت که در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: بنابر تعبیر مقام معظم رهبری بزرگترین خطری که نظام را تهدید می‌کند، آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش خبر راست، فرماندار شهرستان رشت افزود: برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید از نسخه‌های محلی بهره گرفت، که در این راستا می‌توان به رسیدگی به محلات اشاره کرد.

احمدی بیان کرد: در حال حاضر موضوعی مهمتر از آسیب‌های اجتماعی نداریم. موضوعات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و … همه به نوعی به آسیب‌های اجتماعی بر می‌گردد.

وی ادامه داد: در آسیب‌های اجتماعی سه چالش اساسی داریم، یک اینکه این آسیب‌ها رویه افزایش است؛ دومین چالش کاهش سرمایه‌های اجتماعی است؛ همین عدم توجه در طول این چهار دهه انقلاب اسلامی تاخیری در توسعه اجتماعی بوجود آورده است.

فرماندار شهرستان رشت تصریح کرد: برنامه‌های توسعه را در قالب‌های اجتماعی،فرهنگی، اقتصادی، سیاسی تدوین کردیم اما متوازن عمل نکردیم که به همین دلیل در توسعه اجتماعی تاخیر داشتیم.

احمدی بیان کرد: فقدان اماکن فرهنگی، ورزشی و تفریحی و عدم وجود آب شرب مناسب در برخی محلات شهر، زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی را فراهم می‌کند. لذا باید با یک ادبیات متفاوت برنامه ریزی‌های صورت گرفته در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی را کیفیت و ارتقا ببخشیم.

وی اضافه کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، باید یک اطلس بنابر شناسایی نقاط آسیب پذیر شهری تدوین شود، اطلاعات منسجم شود و همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند زیرا همه مسئول هستیم.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر اینکه باید شورای فرهنگ عمومی را فعال کنیم، افزود: ابتدا باید با بررسی و شناسایی ‌آسیب‌ها، راهکارهای لازم در جهت کاهش و رفع آنها اتخاذ گردد.

احمدی گفت: در بحث آسیب‌های اجتماعی نظیر طلاق، اگر می‌خواهیم طلاقی وجود نداشته باشد باید ازدواج‌های موفقی داشته باشیم و از طلاق پیشگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون تمام تلاش دولت و حاکمیت این است که روستاها و مناطق حاشیه شهرها را احیا کند تا از شیوع و گستردگی آسیب‌های اجتماعی را کاسته شود.

فرماندار شهرستان رشت در خصوص آسیب‌های نو پدید گفت: نحوه مقابله با این نوع آسیب‌ها نظیر فضای مجازی متفاوت و تخصصی‌تر است.

احمدی تصریح کرد: در کاهش و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی کارهای پژوهشی بسیار کمک کننده است، اکنون باید دانشگاهیان با طرح‌ها و ایده‌های خود به ما مراجعه کنند. قطعا با شیوه‌های علمی می‌توان موفق‌تر عمل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *