29 اسفند 1402

چشم به راه شصت و ششمین شهردار/بازار داغ منافع طلبی و شایعات

خبر راست / سعید ابراهیم خانی

حال باید از اعضای شورایی که حمایت تمام قد از وی میکردند پرسید چرا به یک مدیر غیر بومی که به رشت دلبستگی نداشت اعتماد کردید و اکنون قرار است سکوت پیشه کنید یا از مردم برای انتخاب اشتباه و حمایت بی چون و چرا از شهردار مستعفی عذرخواهی می کنید؟

قطع به یقین انتخاب شهردار رشت بدون منافع طلبی و رایزنی های شخصی را میتوان گام اول پارلمان شهری در مسیر صحیح دموکراسی و توسعه شهر رشت دانست.

رویایی که با استعفا و ترک شصت و پنجمین شهردار رشت مجددا تبدیل شد به کابوسی با عنوان هیچ شهرداری مدت طولانی بر مسند شهرداری رشت نمی ماند!

مسعود نصرتی شصت و پنجمین شهردار که با رای ١١عضو شورای شهر رشت(تمام اعضا)منصوب شده بود با استعفا و برای کسب سمت بالاتر راهی وزارت کشور شد و شهرداری رشت را به حال خود رها کرد.

حال باید از اعضای شورایی که حمایت تمام قد از وی میکردند پرسید چرا به یک مدیر غیر بومی که به رشت دلبستگی نداشت اعتماد کردید و اکنون قرار است سکوت پیشه کنید یا از مردم برای انتخاب اشتباه و حمایت بی چون و چرا از شهردار مستعفی عذرخواهی می کنید؟

برخی شنیده های غیر رسمی حکایت از به جمع بندی رسیدن ۵عضو شورا بر روی یک گزینه شهرداری دارند،که با توجه به اینکه تا لحظه نگارش این یادداشت شورای شهر رشت درخواست دریافت مدارک و سوابق از کاندیدای واجد شرایط نکرده وهمچنین اگرقبل از جلسات رسمی علنی چنین اتفاقی افتاده باشد آن پنج عضو شورا و در مجموع یازده نفر برای عدم شفافیت چه جوابی به مردمی که به آنها اعتماد کرده و به عنوان نمایندگان خود در پارلمان محلی برگزیده اند می دهند؟

در ادامه شنیده ها از برگزاری جلسات خصوصی چند نفر به چند نفر اعضای شورا یا به اصطلاح لابی های شبانه که در دفاتر شخصی،تجاری وکافه ها در حال پیگیریست،آیا بهتر و قانونی تر نبود تمامی جلسات بررسی ،گفتگو و ارائه نظرات در رابطه با انتخاب شهردار رشت در جلسات صحن علنی شورا و با حضور خبرنگاران که چشم ها و وجدان های بیدار جامعه هستند اتفاق بیفتد؟تا شائبه و تفکر رانت و لابی و منافع شخصی در اذهان عمومی شکل نگیرد؟

شهر رشت به شهردار جوان،شجاع،متفکر،بومی،شفاف،سالم وبرنامه محور با راهکار حل مشکلات گذشته و حرکت رو به جلو نیاز دارد و انتظار رشتوندان از شورای شهر رشت انتخاب چنین فردی با قابلیت پاسخگویی نسبت به عملکرد خویش است

با آرزوی سربلندی رشت،رشتوندان و نمایندگان مردم در شورای شهر رشت که صرفا برای خدمت و خدمتگذاری برگزیده شده اند.

خبر راست: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *