10 فروردین 1403

 برای تهیه کتب درسی سال 98 کاغذ کافی نداریم

برای چاپ کتاب‌های درسی مهر ماه سال 97 مشکل کمبود کاغذ نداشتیم ولی برای مهر ماه سال 98 کاغذ کافی نداریم و تنها 70 درصد از کاغذ آماده است که درصدد خرید مابقی کاغذها از تولیدکننده‌های داخلی و خارجی هستیم.

به گزارش خبر راست، سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ، با بیان اینکه این وزارتخانه برای تامین کتب درسی دانش‌آموزان سالانه به 55 تن کاغذ نیاز دارد، گفت: برای چاپ کتاب‌های درسی مهر ماه سال 97 مشکل کمبود کاغذ نداشتیم ولی برای مهر ماه سال 98 کاغذ کافی نداریم و تنها 70 درصد از کاغذ آماده است.

حیدر تورانی سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، درخصوص وضعیت کاغذ برای تهیه کتب درسی دانش آموزان اظهار داشت : برای چاپ کتاب‌های درسی مهر ماه سال 97 مشکل کمبود کاغذ نداشتیم ولی برای مهر ماه سال 98 کاغذ کافی نداریم و تنها 70 درصد از کاغذ آماده است که درصدد خرید مابقی کاغذها از تولیدکننده‌های داخلی و خارجی هستیم.

وی با بیان اینکه برای شروع هر سال تحصیلی، 140 میلیون کتاب و 40 میلیون مجله چاپ می‌شود، افزود: کاغذهای مورد نیاز را دو سال قبل از فرا رسیدن سال تحصیلی تامین می‌کنیم.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، ادامه داد: آموزش و پرورش برای تامین کتب درسی دانش‌آموزان سالانه به 55 تن کاغذ نیاز دارد، که مستقل از وزارت ارشاد، این نیاز را تامین می‌کند.

تورانی با بیان اینکه در در ایران 3 تولید کننده داخلی کاغذ داریم، تصریح کرد: تولید کننده های کاغذ در داخل کشور هر تعدادی که کاغذ تولید کنند خریداری می‌کنیم. البته کیفیت تولیدکننده های داخلی نسبت به تولید کاغذهای خارجی پایین تر است، اما ما از تولیدات داخلی استفاده می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با توجه به کمبود کاغذ به سمت دیجیتالی کردن کتب درسی حرکت نمی کنیم گفت : علاقه‌مندیم به سمت محتواهای بدون کاغذ حرکت کنیم ، به تدریج در مسیر الکترونیکی کردن کتب خواهیم رفت اما از گفتن تا عمل خیلی راه است.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، گفت: برنامه ریزی کرده‌ایم تا سال 1400 اکثریت کتب درسی کم حجم ،مجلات، کتاب‌های مراکز فنی حرفه‌ای را دیجیتالی کنیم.

وی با بیان اینکه مدیران، معلمان و دانش آموزان می‌توانند کتاب های خود را از سایت آموزش و پرورش دانلود کنند، گفت: برنامه ریزی کرده‌ایم برای استفاده از کتاب های دیجیتالی از شهرهای بزرگ و مدارس با امکانات بیشتر ، شروع کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *