بدون دیدگاه
۱۳۹۷/۰۶/۱۱ - ۱۵:۰۸

تاثیر آموزش در هر حیطه‌ای از اصول شهرنشینی در تحقق دستیابی به شهری ایده آل

تاثیر آموزش در هر حیطه‌ای از اصول شهرنشینی در تحقق دستیابی به شهری ایده آل ؛ فرهنگ ترافیکی دانش آموزان

امروزه با افزایش جمعیت شهرها و پیچیده تر شدن زندگی شهری هرروز شاهد مشکلات عدیده‌ای هستیم و یکی از این مشکلات، مشکل ترافیک و حمل و نقل درون شهری است. اختصاصی خبر راست/ زندگی امروز شهری واقعا بدون استفاده از ماشین سخت و شاید بی معنا باشد و به نوعی استفاده از ماشین در جوامع […]

امروزه با افزایش جمعیت شهرها و پیچیده تر شدن زندگی شهری هرروز شاهد مشکلات عدیده‌ای هستیم و یکی از این مشکلات، مشکل ترافیک و حمل و نقل درون شهری است.

اختصاصی خبر راست/ زندگی امروز شهری واقعا بدون استفاده از ماشین سخت و شاید بی معنا باشد و به نوعی استفاده از ماشین در جوامع شهری بعنوان یک وسیله رفاهی یک امر ضروری تلقی می شود.

حال چگونگی استفاده از ماشین در معابر عمومی شهر به نحوی که مایه دردسر و مزاحمت شهروندان پیاده روی نگردد، ضروری و مهم به نظر میرسد.

البته ناگفته نماند که فرهنگ سازی و آموزش شهروندی در این زمینه می تواند در دستیابی به شهری ایده ال دست .

امروزه شهرداری و شورای اسلامی هر شهر  در کنار پلیس راهنمایی و رانندگی می تواند  فضایی را ایجاد کند که خدماتی شایسته به شهروندان ارائه شود، چراکه ما معتقدیم آموزش در هر حیطه‌ای از اصول شهرنشینی می‌تواند برای رسیدن به شهری ایده آل بسیار موثر باشد و در این میان آموزش فرهنگ ترافیک به نسل‌های جدید می‌تواند در جایگاه بالاتری نسبت به سایر اصول شهرنشینی قرار گیرد.

این آموزش ها باید از مدرسه آغاز کرد، حال که در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید  قرار گرفته ایم می توان در ویژه برنامه های پرورشی و تربیتی زمانی را به آموزش فرهنگ ترافیک و حمل و نقل درون شهری اختصاص داد. به عبارتی با کمک سازمانهای مردم نهاد در حوزه آموزش شهروندی روند رو به توسعه ای را در این زمینه در پیش گرفت.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های رفتاری کودکان و افراد بالغ، مسایل مربوط به حرکت در ترافیک (مانند عبور خودروها در لحظه‌ای که آنها می‌خواهند از خیابان گذر کنند) و مسایل ثابت در ترافیک (مانند متغیرهایی چون میزان متوسط تراکم ترافیک در یک خیابان) است.

در یک بررسی علمی ‌مشخص شده است که در خیابان‌های بسیار خلوت و آرام که کمتر از یک خودرو در دقیقه از آنها عبور می‌کند، بچه‌ها به ندرت (تنها در ۲۵ درصد موارد) کنار جدول می‌ایستادند و به ندرت (۲۵ درصد) قبل از عبور از خیابان، سمت چپ و راست را نگاه می‌کردند.

در این نوع خیابان‌ها کودکان به ندرت به خیابان و ماشین‌های در حال حرکت در آن توجه نشان می‌کردند و رفتار آنها تحت تاثیر خودروهای در حال رفت‌و‌آمد در خیابان قرار نمی‌گرفت. در مقابل در خیابان‌های پررفت‌وآمدتر (۲خودرو در دقیقه) بیشتر کودکان کنار جدول می‌ایستادند و اطراف را حتی اگر خودرویی هم نمی‌آمد، خوب نگاه می‌کردند.

در اکثر جوامع توسعه یافته با توجه به آنکه سرعت آموزش پذیری. ، قدرت تاثیر پذیری و ماندگاری اطلاعات در کودکان بیش از افراد بزرگسال آموزش فرهنگ ترافیکی را از همان دوران کودکی و آموزش ابتدایی آغاز می نمایند.


شماره خبر 30837 - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
sdsfrefvrev
خانه هنر نیایش
Website Uptime Monitoring By ServiceUptime.com