10 فروردین 1403

تغییر استراتژی و بهره‌گیری از مکانیزم های نوین مدیریت، اثرات تحریمی را خنثی خواهد کرد

به گزارش خبر راست، فرهاد دلق پوش در بازدید از واحدهای صنعتی بازیابان محرر؛ تولید کننده انواع گلیم فرش و نخ فرش و شرکت گیلراد ؛تولید کننده انواع مفتول و مقاطع مسی، اظهار داشت: تغییر استراتژی و بهره‌گیری از مکانیزم های نوین مدیریتی در کاهش اثرات تحریمی موثر و روند اثرات مخرب آن را خنثی خواهد کرد.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان به موفقیت برخی از مدیران همانند مدیران شرکت‌های بازیابان و گیلراد اشاره نمود و گفت: علیرغم مسائل و مشکلات حوزه تولید که کم وبیش واحدهای صنعتی مختلف در سراسر کشور در فضای کنونی درگیر آن هستند برخی از مدیران با تغییر تاکتیک و به‌کارگیری شیوه‌های متناسب با شرایط روز تا حدودی بر مشکلات فائق آمده اند و برای خروج از وضعیت بحرانی نیز برنامه‌ریزی کرده‌اند.
دکتر دلق پوش با اشاره به نقش مشارکت و هم افزایی در برون رفت از مشکلات موجود، اذعان نمود: هوشمندی و استفاده از تجارب مدیران کهنه کار عرصه صنعت در جلسات هم اندیشی انجمن مدیران صنایع و سایر تشکل‌های بخش خصوصی یقیناً کارگشا خواهد بود و همچنین مشکلات مرتبط به بخش دولتی هم احصاء و به صورت دسته بندی شده به این سازمان ارائه شود و در کارگروه ها و کارویژه های مختلف قابل حل می باشد چنانچه این مسائل در سطح ملی باشد پیگیری و مکاتبه لازم همانند رفع ممنوعیت صادرات چای داخلی که با مکاتبه سازمان به ثمر رسید ، به انجام رساند.
وی با بیان اینکه در این جنگ اقتصادی باید متفکرانه به میدان نبرد رفت، گفت: در زنجیره تامین مواد اولیه و فروش مدیران واحدهای صنعتی و تجاری نهایت تعامل و همدلی را داشته باشند و با ایثار و گذشت به فکر پایداری و بقای همسنگران خود در جبهه اقتصادی باشد
متولی بخش صنعت، معدن و تجارت در بازدید از طرح توسعه شرکت گیلراد از پیشرفت مطلوب آن ابراز خرسندی کرد و عنوان کرد: تلاش مدیران سخت کوش این واحد تحسین برانگیز است. با تکمیل این طرح در زمستان امسال شاهد بزرگترین واحد تولیدی خاورمیانه با حجم تولید یکصد و پنجاه هزار تن مفتول مسی در استان گیلان خواهیم بود.
فرهاد دلق پوش ورود واسطه ها را در سیستم اقتصادی با توجه به تفاوت نرخ ارز، برای سرمایه‌گذاران صنعتی مشکل‌ساز دانست و اضافه نمود: سیاست‌های مالی و ارزی در سطح کلان باید بر اساس واقعیت روز در حوزه تولید و تجارت برنامه ریزی شود تا روند پیشرفت طرح‌های صنعتی را دچار وقفه و خلل نکند.
وی با تاکید بر اصلاح مولفه ها و عوامل تاثیر گذار اقتصادی بر نرخ ارز، افزود: برخی از رانت ها و اقدامات غیرقانونی باعث ایجاد مفسده های مالی در کشور شده است و بدتر از آن تأثیر ابعاد روانی آن است که باعث ایجاد شوک اقتصادی شده است.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گیلان از تشکیل کمیته تدابیر ویژه در جهت تصمیم گیری اورژانسی در حوزه تولید و تجارت خبر داد و عنوان کرد: پیشنهاد این کمیته به استانداری ارسال شده است. نباید به دنبال پاک کردن صورت مسئله باشیم؛ چون با پاک کردن صورت مسئله، مسئله و مشکل حل نخواهد شد. باید فرآیند را درست تعریف نمود و راهکار متناسب با آن اتخاذ کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *