29 اسفند 1402

استخدام سوگلی های شهرداری و شورا بصورت پنهانی + نامه اعضای شورا

نامه اعضای شورای شهر در خصوص تبدیل وضعیت گزینشی در حالی که بعضی از افراد با بیست سال سابقه کار در شهرداری هنوز بلاتکلیفند.

اختصاصی خبر راست/  چندی پیش نامه ای از دادستانی مبنی بر برکناری مدیر مالی شهرداری رشت به دلیل نداشتن شرایط لازم برای تصدی بر این مدیریت به شهرداری رشت ارسال شد اما تاکنون اقدامی برای برکناری وی صورت نگرفته است.

پس از انتشار اخبار غیر موثقی مبنی بر خرید وقت برای رایزنی های برخی از اعضای شورای شهر مبنی بر استخدام مدیر غیر قانونی شهرداری گفته می شود که این فعالیت ها صورت جدی تری به خود گرفته است.

همانطور که واضح است راه استخدام رسمی و پیمانی تنها از آزمون می گذرد و قطعا استخدام های موردی وجاهت قانونس نداشته و سبب بروز تنش و حواشی زیادی خواهد شد.

چنین موضوعاتی در حالی گفته می شود که سال ۹۶ آزمون تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی شهرداری رشت بنا به تخلفاتی برگزار نشد که همین موضوع سبب تنش های زیادی در بین کارکنان شد.

شهرداری رشت بالغ بر هزار پرسنل قراردادی دارد که در بین آنها افرادی با سوابقی در حدود دو دهه نیز دیده می شوند، تبدیل وضعیت خارج از ضوابط، بدون آزمون و موردی افراد خاص قطعا سبب حواشی و تنش های بزرگی برای مجموعه شهرداری و همچنین برای صادر کنندگان این حکم خواهد شد.

گفتنی است که شهرداری رشت در مدت یکسال اخیر بارها با مسدودی حساب مواجه شد و اکنون قریب به یکماه هست که مراجعه کنندگان به شهرداری رشت با پاسخ های عجیبی مبنی بر نداشتن چک مواجه هستند.

با احتساب این شرایط اصرار بر حفظ یک مدیر با توجه به این همه تذکر از سوی نهادهای مختلف چیست؟

در همین راستا اعضا شورای اسلامی شهر رشت طی نامه ای که به دست خبر راست رسیده است خطاب به علی بهارمست سرپرست شهرداری رشت با بیان این دغدغه کارکنان شهرداریها که سالهاست بلاتکلیف میباشند از بهارمست درخواست نمودند که مکاتبات صورت گرفته از سوی وزارت کشور با شهرداریها که گواه تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی است و پنهان کاری شده و به صورت گزینشی برای افراد خاص در حال انجام میباشد نظارت دقیق صورت گیرد تا حق احدی از کارکنان ضایع نگردد.

نامه اعضای شورای شهر به بهارمست به شرح ذیل است:

جناب آقای مهندس بهارمست
سرپرست محترم شهرداري رشت
با سلام و احترام

همانطور که مطلعيد یکی از دغدغه های کارکنان شهرداریها که سالهاست در بلاتکلیفی بسر میبرد بحث تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی است که بعضا در این بین افرادی با بیش از بیست سال سابقه نیز به چشم می خورد که این امر ضمن اجحاف در حقوق و مزایای کاركنان قراردادی کاهش انگیزه و مشکلات معشیتی آنان را همراه داشته است.

لذا بر اساس خبرهای واصله جدیدا مکاتبه ای از سوی وازارت كشور با شهرداریها از جمله شهرداری رشت انجام شده که گواه تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی است که به نظر قدم های مثبتی از سوی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و استانداری محترم گیلان در حال وقوع می باشد. ولی متاسفانه به واسطه عدم نظارت در اجرای این امر مهم، نامه مذکور از سوی شهرداری رشت پنهان کاری شده و به جای اجرای درست مقررات و صلاح سازمانی به صورت گزینشی و مهندسی در حال انجام می باشد.

این موضوع سبب نگرانی کارکنان قراردادی شهرداری شده و مراجعات زیادی را مبنی بر شکوائیه و اعتراض به همراه داشته است.

لذا با توجه به اینکه تعداد زیادی از نیروهای شاغل در شهردلری رشت قراردادی هستند از جنابعالی درخواست می شود جهت اجرای این امر خداپسندانه و جلوگیری از تخلفات در شرف انجام ترتیبی اتخاذ فرمایید نظارت دقیق بر روی این امر انجام گیرد تا انشالله حق احدی از کارکنان قراردادی ضایع نگردد.

امضا کنندگان: اسماعیل حاجی پور،حامد عبدالهی، فرهام زاهد، حجت جذب، فاطمه شیرزاد، رضا رسولی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *