10 فروردین 1403

نشست علنی اعضاء شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه با بررسی ۸ طرح شهری با حضور جمعی از شهروندان و مسئولان برگزار شد

 نشست علنی اعضای شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه عصر روز گذشته با حضور اعضاء شورا، سرپرست شهرداری، نماینده اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان، جمع کثیری از شهروندان و بررسی ۸ موضوع شهری در دفتر شورا برگزار شد.

 

به گزارش خبر راست، در این نشست علنی با طرح برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی با موضوع جنگ و دفاع مقدس موافقت شد و مقرر شد تا نرجس محمددوست رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه جزییات این طرح را به شورا ارائه کند.

 

در ادامه با تقاضای شهرداری آستانه‌اشرفیه برای نصب ۱ برج نور در محوطه پارک ساحلی و نصب ۲ برج نور در حاشیه سفیدرود (طرح پل تا پل) موافقت شد و به تصویب شورا رسید.

 

همچنین با لوله‌گذاری با نمره ۴۰۰ به طول ۴۰۴ متر در کوچه مرادی پور و ۲۰۰ متر در کوچه اندیشه موافقت شد و مقرر شد اهالی این مناطق ۲۰ درصد هزینه اجرای طرح را به‌صورت مشارکتی پرداخت کنند.

 

در این نشست در خصوص دفع آب‌های سطحی از میدان شهید حسندوخت تا پل فلزی هم تصمیم‌گیری شد و اعضاء شورای اسلامی شهر با لوله‌گذاری نمره ۶۰۰ میلی‌متر به طول ۳۲۵ متر بر اساس فهرست‌بهای ابنیه سال ۹۷ موافقت کردند و این طرح هم به تصویب رسید.

 

طرح آسفالت معابر شهری تا سقف ۳۸۵ میلیون تومان به‌صورت ترک تشریفات توسط شرکت گیل پوشش سفیدرود هم از طرح‌های دیگر دستور کار نشست شب گذشته شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه بود که با تصمیم قاطع اعضاء همراه نشد و تصمیم‌گیری نهایی در خصوص این طرح به نشست آینده شورای اسلامی شهر موکول شد.

 

در پایان این نشست هم مجید علی نیا نماینده اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان بابیان آمارهای جهانی در خصوص بررسی‌های صورت گرفته در مورد تشعشعات دکل‌های مخابراتی، گفت: بررسی‌های صورت گرفته در کشورهای پیشرفته و بررسی سازمان انرژی هسته‌ای در داخل کشور نشان می‌دهند که نصب این دکل‌ها هیچ خطری برای موجودات زنده ندارند و نصب آن‌ها در مناطق شهری بلامانع است.

 

نماینده اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با اشاره به اینکه پوشش سرا سری خدمات تلفن همراه و اینترنت امروزه جزو نیازهای جوامع بشری است، افزود: اپراتورهای تلفن همراه آمادگی دارند تا در خصوص نصب دکل‌های مخابراتی در سطح شهر به‌صورت مستقیم با شهرداری‌ها وارد مذاکره شوند و دکل‌های نصب‌شده از درون منازل شهروندان را به زمین‌های تحت تملک شهرداری‌ها انتقال دهند.

 

اعضای شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه هم شهرداری را موظف کردند تا مناطق تحت تملک شهرداری در سطح شهر که مناسب نصب دکل‌های مخابراتی است را شناسایی کند و با توجه به قراردادهایی که در شهرهای هم‌جوار برای نصب این دکل‌ها منعقدشده است موضوع در نشست آتی شورا مجدداً مطرح و بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *