10 فروردین 1403

60 درصد تماس های مردم با سامانه 197 در سال جاری درخواست راهنمایی بوده است/امنیت مردم پایه در تولید امنیت نقش سازنده خواهد داشت

اختصاصی خبر راست/ سردار محمدرضا اسحاقی فرمانده نیروی انتظامی گیلان صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی در تشریح برنامه های هفته ناجا بیان داشت: هر ساله در مهر ماه یک شعار محوری تعریف می شود و شعار امسال پلیس مقتدر امین مردم است و این شعار مشی و سیاست برنامه های ناجا را تا سال آینده مشخص خواهد کرد.

فرمانده نیروی انتظامی امنیت را یکی از نعمات بی بدیل الهی شمرد و تصریح کرد: تحمل جامعه بدون امنیت غیر ممکن است و شواهد ناامنی در غرب آسیا کاملا مشهود است.

وی افزود: تامین امنیت عمومی مشمول خواسته ها و توقعات مردم از پلیس است.

اسحاقی تصریح کرد: موضوع اقتدار و امنیت مداری یکی از ویژگی‌ها و شاخص های پلیس است، لذا هفته ناجا فرصتی است برای تشریح خدمات و موفقیت فرزندان آحاد مردم در پلیس .

فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان خاطرنشان کرد: امنیت چتری است که در برگیرنده همه حوزه های اجتماعی است.

وی با تاسی از بیانات مقام معظم رهبری یادآور شد: نیروی انتظامی ماموریت های گسترده ای در سراسر کشور دارد توانایی، قدرت اقدام به موقع و رشادت این نیرو مایه سربلندی نظام است وب ه عبارتی ایشان به گستره نیروی انتظامی و ابزار داشتن وجاهت درست برای لحاظ کردن اقتدار اشاره داشته اند.

سردار اسحاقی به روز بودن ، تخصص و آموزش و مهارت لازم را از دیگر ویژگی های ذاتی پلیس دانست و گفت: در حوزه عوامل اجتماعی و جنبه های رسانه ای اقتدار پلیس در ارائه فیلم و خبر و… اقدامات شایسته ای داشته و دارد.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان تصریح کرد: پلیس نیازمند اقدامات فراگیر است، موضوع امنیت شب و روز و… نمی شناسد و اگر در ایام و مراسمات ویژه اگر همراهی، همیاری و همدلی مردم با پلیس نباشد ما شاهد نظم و امنیت در برنامه ها و مراسم های عمومی شهر نخواهیم بود.

او یادآور شد: در دکترین پلیس آمده ، که امنیت مردم پایه در تولید امنیت نقش سازنده خواهد داشت و امروز نگاه پلیس نیز بر امنیت مردم پایه است.

محمدرضا اسحاقی با تاکید بر رسیدگی شکایات، پیشنهادات، انتقادات و تقدیر در سامانه 197 خاطرنشان کرد: در تماس های مردمی سال گذشته از 180 نفر از همکاران ما بیش از دو پیشنهاد و انتقاد داشته اند. که طی جلسات متعدد با این همکاران مذاکراتی در جهت رفع مسائل مطروحه شد.
البته در سال جاری با توجه به اینکه قریب به 60 درصد تماس های مردم درخواست راهنمایی بوده خوشبختانه در حوزه تماس ها افزایش با دو درصدی تقدیر و کاهش 13 درصدی انتقادات و 8 درصدی شکایات از همکاران روبرو بوده ایم.

او گفت: در خصوص عوامل اجتماعی اقتدار و امین بودن خود دارای ویژگی هایی است امین مردم باید پاکدست و توانایی همراهی با مردم را داشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان با اشاره به اخذ نقطه نظرات مردم به صورت فصلی خاطرنشان کرد: با توجه به اتفاقات مختلف کشور یکی از دیگر از فعالیت های پلیس اخذ نقطه مردمی است و مبنای الویت های پلیس. نیز بر اساس همین نظرسنجی ها و نقطه نظرات مردمی است که نتیجه ان افزایش اعتماد مردمی، مشارکت پذیری آحاد جامعه خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه پلیس حتی یک غلط هم نباید نداشته باشد ، گفت: تقریبا 50 درصد از کارکنان ما سرباز هستند و سربازان ما جوان و این سبب خواهد شد تا آسیب پذیری جامعه پلیسی افزایش یابد.

محمدرضا اسحاقی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در این خصوص که آیا از منبع درآمدی جرائم رانندگی چیزی عاید پلیس می شود گفت: خیر ؛ در ماده 23 قانون اساسی به صراحت آمده است که 60درصد این درآمد برای توسعه راهها و 40 درصد برای شهرداری ها برای توسعه و اصلاح هندسی های اعلام راهنمایی و رانندگی و چراغ های راهنمایی شهرها و…هزینه می گردد.

وی با اشاره به عملیات های مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: با توجه به نابسامانی های خانواده مبتلا به اعتیاد پلیس در انجام وظیفه خود کم فروشی نخواهد کرد. و با توجه به ارزیابی های انجام شده استان گیلان جز رده های پیشرو در حوزه.مبارزه مواد مخدر بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *