29 اسفند 1402

خبر راست/ زمانی که شورای شهر بعد از هر دوره انتخابات روی کار می آید، موظف است که به عنوان اولین اقدام موثر به انتخاب شهردار مبادرت ورزد.

در تهران نیز همچون تمام شهرهای ایران این مقوله تا حدود قابل توجهی درگیر حواشی سیاسی می شود، همانطور که با روی کار آمدن شورای پنجم مثلثی از احزاب گوناگون به معرفی نامزدهای مورد نظرشان پرداختند و در نهایت روال دموکراتیکی را بر اساس آیین نامه انتخاب شهردار که به تصویب وزارت کشور رسیده است در پیش گرفتند. به این نحو که هر یک از اعضای شورای شهر پنج گزینه را برای رقابت و تصدی گری شهرداری تهران معرفی نمودند که با توجه به همپوشانی برخی نام ها 21 نفر معرفی شدند. بعد از رای گیری اولیه 7 نفر به دور نهایی انتخاب راه یافتند که در بررسی های بعدی 2 نفر باقی ماندند.

مطابق دستور شورای شهر این دو نفر موظف به ارائه برنامه های خود بودند که آقای افشانی با ارائه برنامه ای در قالب 14 فصل با شعار “شهر زیست پذیر، شهروند مشارکت پذیر” توانست اعتماد منتخبین مردم تهران را به خود جلب نموده و گوی سبقت را از رقیب خود برباید.

این در حالی است که رشت نیز همچون تهران و بسیاری شهرهای بزرگ دیگر مدعی پیشگام بودن در بسیاری از حوزه های اداره شهر است اما دست کم هر گاه نوبت انتخاب شهردار آن رسیده تن رنجور شهر باز هم مورد گزند حاشیه سازی ها و ارجحیت نفوذ افراد و سلایق بر عملگرایی کاندیداها بوده است.

حالا که حدود سه ماه از بلاتکلیف ماندن کرسی شهرداری رشت می گذرد و به رغم وجود نام های معتبر به لحاظ توان و سابقه اجرایی بین کاندیداهای این سمت، همچنان لیست اعضای شورا در حال کوچک و بزرگ شدن است و به نظر می رسد هنوز هم این شهر خسته درگیر میل و اشتها و فردگرایی های عده ای باشد !!!

نویسنده: خبر راست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *