خبر راست/ هر سال با شروع فصل گشایش مدارس، یکی از بزرگترین معضلاتی که شهرها، به ویِژه شهرهای بزرگ با آن دست به گریبان هستند، مباحث ترافیکی است. به همین دلیل پیش بینی تمهیداتی برای مواجهه با این مساله از جانب مدیریت شهری بدیهی به نظر می رسد.
صرف نظر از تصمیمات مدیریت شهری تهران که بعضاً برای هر شهری ضروری به نظر می رسد، اعم از آماده سازی سرویس کارمندان، آماده باش کامل نیروهای پلیس راهور در 10 روز ابتدایی مهرماه، ورود 73 واگن به ناوگان متروی تهران، بهره برداری از ایستگاه های شمالی خط سه مترو، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، به کار گیری 70 دستگاه تاکسی جدید با استاندارد یورو 5، به کار گیری رانندگان خانم برای سرویس مدارس دخترانه، نظارت کامل پلیس راهور بر فعالیت سرویس مدارس، تهیه و توزیع دفترچه آموزش مفاهیم ترافیکی در سطح شهر، آموزش مجازی برای تغییر رفتارهای غلط ترافیکی، می توان اصفهان را هم پیشگام تحولات ترافیکی برای استقبال از سال تحصیلی جدید دانست.
سابقه پیشگامی این شهر در مواجهه با معضلات ترافیکی را می توان در تاکید بر دوچرخه سواری به عنوان یک وسیله نقلیه ایمن و فرهنگ سازی در زمینه استفاده جستجو کرد.
اصفهان این بار با راه اندازی چالش “نه به خودروی تک سرنشین” به پیشواز سال تحصیلی جدید رفته و آن را به صورت یک طرح اجرایی تعریف نموده است؛ که با اجرای پرفورمنس آرت های جالب توجه در روزهای آغازین سال تحصیلی از آن رونمایی نمود.
از جمله دیگر اقدامات این شهر در مواجهه با افزایش 20 درصدی ترافیک سال تحصیلی، می توان به نصب نمادهای دانش آموزی برای تشویق رانندگان به سرعت پایین تر، کنترل دقیق برنامه زمان بندی چراغ های راهنمایی و رانندگی، ساماندهی دقیق سرویس مدارس با همکاری 50 شرکت خدمات رسان، تشکیل تیم های گشت بازرسی از تخلفات رانندگی و تجهیز روزافزان مدارس به استندهای دوچرخه اشاره کرد.
این در حالی است که کلانشهر رشت، مانند سال های گذشته کماکان اندر خم یک کوچه مانده است…
تنها اقدامات انجام شده توسط مدیریت شهری رشت را می توان محدود به رایگان نمودن تعداد اندکی اتوبوس که با بنری نازیبا پوشیده شده اند بر شمرد. شاید همین کار فرصت لازم برای برخی مدیران را مهیا کند تا با اهدای چند شاخه گل در مدارس برگزیده به ثبت عکس های یادگاری و تبلیغاتی خود بپردازند.
نویسنده: خبر راست
دیدگاهتان را بنویسید