10 فروردین 1403

تخلف ۲ برند بزرگ لبنیات/ عرضه ۲ میلیون پوشک احتکاری از فردا

به گزارش خبر راست، سید یاسر رایگانی با اعلام مختومه شدن رسیدگی به ۷۷۰ پرونده احتکار گفت: با مختومه شدن این پرونده ها کالاهای احتکار شده باید با قیمت کارشناسی و قانونی عرضه شود که البته کار عرضه کالاها ارتباطی به سازمان تعزیرات ندارد.

 

رایگانی گفت: از فردا عرضه ۲ میلیون پوشک احتکار شده با قیمت کارشناسی در استان البرز انجام می گیرد که ۴ هفته پیش کار رسیدگی به پرونده آن مختومه شده است.

سخنگوی تعزیرات همچنین گفت: افزایش اخیر قیمت محصولات دو شرکت معروف لبنی غیر قانونی است و تاکنون هیچ مجوزی برای این افزایش قیمت ها صادر نشده است و قاعدتا این تخلف تحت عنوان گران فروشی رسیدگی خواهد شد.

 

رایگانی گفت: پیش از این یکی از شرکت های بزرگ لبنی که تخلف کرده بود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جریمه شد.

 

سخنگوی تعزیرات افزود: بعد از رسیدگی به گران فروشی و صدور حکم تخلف، علاوه بر جریمه، واحد تولیدی باید قیمت ها را به اول برگرداند.

 

سخنگوی تعزیرات درباره درج نشدن قیمت روی محصولات هم گفت:  عدم درج قیمت کمتر اتفاق می افتد و ما معتقدیم اگر هم اتفاق می افتد بیشتر در خود واحدهای تولیدی است مثلا با گزارش مردمی و در گشت های مشترک کارخانه ای که رب گوجه در استان گلستان تولید می کرد شناسایی و بازرسی شد که با کمال تاسف مشاهده شد که کارگران مشغول مخدوش کردن قیمت های روی ۱۸۳ هزار قوطی رب گوجه بودند.

 

رایگانی گفت: متاسفانه میزان جریمه ها کم است و بازدارند نیست که باید با اصلاح قانون این نقص برطرف شود.

 

سخنگوی تعزیرات همچنین گفت: راه افتادن سامانه جامع تجارت به سازمان تعزیرات هم کمک خواهد کرد زیرا به سرعت رسیدگی ها می افزاید و کیفیت آن را بیشتر می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *