10 فروردین 1403

اعتراف به آبستراکسیون توسط افراد نزدیک به مخالفین انتخاب شهردار

به گزارش خبر راست، حدود ۱۵ ماه قبل بود که ماجرای شام و ناهارهای مشترک یازده منتخب شورای پنجم شهر رشت حکایت از همبستگی نمایشی اعضای شورا برای تصمیمات کلان در حوزه مدیریت شهری می‌داد. شام و ناهارهایی که در آن زمان لاکچری نامیده شد و در پس آن انتخاب رئیس شورا با ۷ رأی و انتخاب شهردار منتخب با ۱۱ رأی قرار داشت.

نکته قابل‌توجه در این ماجرا اما کوتاه بودن عمر این شوهای تبلیغاتی بود تا فضای شورای پنجم با همدلی و اتحاد به شهروندان نمایش داده شود و این ادعا مطرح گردد که شورای پنجم چیزی متفاوت از شوراهای سوم و چهارم است!

البته نمایش اتحاد و همدلی خیلی زود به پایان رسید و همگان از اختلافات درون شورایی اطلاع یافتند که نمونه آن ماجراهای پرحاشیه انتخابات هیئت‌رئیسه شورا در سال دوم بود. این اختلافات اما خیلی زود رنگ جدی‌تر به خود گرفت و در ماجرای انتخاب شهردار نمود پیدا کرد.

هفته گذشته اما تمام پرده‌ها برای شهروندان بر زمین افتاد و با آبستراکسیون ۴ نفر از اعضای شورا و البته حاشا کردن عجیب‌وغریب این اتفاق همه‌چیز عیان شد. عیان شدنی که البته به قیمت عدم اعتماد رشتوندان به اعضای شورا تمام شد.

اگرچه جمعی از آبستراکسیون کنندگان اقدام خود را حاشا کردند اما مهندس کامبیز نویدی از فعالین رسانه‌ای و اجتماعی شهر رشت در اقدامی پسندیده، پس از افشای ماجرای آبستراکسیون در جلسه پنجاه و نهم شورای شهر رشت، در صفحه اینستاگرام خود ضمن حمایت از اقدام کنندگان به آبستراکسیون، حقایق را به‌صورت واضح افشا کرد.

حال به نظر می‌رسد نمایش اتحاد و همدلی در شورای پنجم برای شهروندان خیلی زود رنگ باخته و رشتوندان به‌خوبی می‌دانند چه کسانی در جلسه هفته گذشته شورا اقدام به آبستراکسیون کرده‌اند!

سپیدخبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *