29 اسفند 1402

اجرایی شدن ارائه بسته حمایتی از آبان ماه / دولت توان افزایش نیرو را ندارد

 

اختصاصی خبر راست/ انصاری ضمن اظهار خرسندی از حضور خود در جمع اعضای شورای اداری گیلان بیان داشت: حتما ازنقطه نظرات بیان شده در این جلسه در بهبود نظام اداری و استخدامی کشور استفاده خواهد شد.

رئیس سازمان استخدامی کشور با تاکید بر اصلاح نظام اداری در 14 مهرماه سالجاری و ابلاغ ان برای اجرای سه سال آینده تصریح کرد: وقتی که فلسفه نظام اداری را بررسی میکنیم صرف نظر از مسائلی چون نظریه دولت در جوامع معاصر و حتی نوع رویکرد مردم ازبرنامه دولت این برنامه ها زمانی مفید هستند که شاهد خروجی خاص از ان چون ارتقا کیفیت خدمات ارایه شده به مردم و….. باشیم.

وی افزود: وقتی مردم به مراکز درمانی آموزشی و دستگاههای اقتصادی و …. مراجعه می کنند باید از خدماتی با کیفیت مناسب بهره مند شوند.

انصاری در ادامه ارتقای کیفی خدمات، کاهش هزینه های خدمات به مردم و افزایش رضایتمندی مردم را سه هدف اصلی اصلاح نظام اداری استخدامی کشور عنوان کرد و گفت: افزایش رضایتمندی مردم دستگاههای اجرایی و نوع خدمات ارائه شده از سوی دولت منجر به افزایش سرمایه کشور خواهد شد.

رئیس سازمان استخدامی کشور توسعه دولت الکترونیک ، صیانت از حقوق شهروندان در نظام اداری و مقابله با فساد و ارتقای سلامت در نظام اداری سه الویت اصلی در برنامه مرحله دوم اصلاح نظام اداری خواند و یادآور شد: توسعه دولت الکترونیک الکترونیکی خدمات به کاهش هزینه خدمات، افزایش کیفیت و رضایتمندی و کاهش فساد کمک خواهد کرد. لذا این امر باید در استانها مورد اهتمام ویژه ای قرار گیرد. همچنین صیانت از حقوق شهروندان با هدف ارتقای سطح آگاهی مردم به حقوق خود و عدم پنهان کاری و فروخته شدن حقوق شهروندان در دستگاههای اجرایی که باید بند بند این دستورالعمل مورد توجه قرار گیرد و اجرایی گردد.برنامه سوم نیز مقابله با فساد و ارتقای سلامت در نظام اداری است. بر این اساس پیشبینی برنامه هایی که سلامت دستگاه اداری را ارتقا دهد و برنامه هایی که از گسترش رفتارهای فساد گونه جلوگیری نماید از اهم برنامه های پیشنهادی به استانهاست.

وی ارتقا مدیریت بهره وری در کشور را برنامه جدید سازمان نظام اداری و استخدامی کشور خواند و افزود: 2 میلیون سیصد هزار نفر در کشور داریم که با احتساب نیروهای مسلح و شهرداری این تعداد به 3 و نیم میلیون نفر می رسد.

انصاری در خصوص کمبود نیروی انسانی گیلان گفت : در حال حاضر از 368 هزار میلیارد تومان بودجه کشور حدود 320 هزار میلیارد صرف هزینه های جاری شامل حقوق و مزایای کارکنان می شود.کشور ما به لحاظ کشش بودجه ای توان فربه کردن دولت ندارد .

او گفت: به زعم بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در حال حاضر ما دارای دولتی فربه و بزرگ هستیم. لذا فربه تر کردن دولت یک تصمیم استراتژیکی است و مجلس باید در این زمینه ورود کند .

رئیس سازمان استخدامی کشور با تاکید بر اینکه دولت توان افزایش نیرو را ندارد ، تصریح کرد: اگر فکر می کنید با آدم اضافه کردن کارتان را انجام دهید دولت موافق این کار نیست.

انصاری گفت: در تبصره 3 ماده 29 قانون برنامه توسعه ، دولت مکلف شده تا در پرداخت به مشاغل مشابه در دستگاههای اجرایی از 20 درصد تفاوت تجاوز نکنند.
وی از اجرایی شدن ارائه بسته حمایتی از آبان ماه سالجاری طی چند نوبت خبر داد و افزود: ما براساس قانون مدیریت کشوری چهار نوع حالت اشتعال با قانون خاص خود داریم.

لذا اگر بتوانیم تفاوت پرداختها جبران شود شاید بخش عظیمی از مشکلات حل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *