29 اسفند 1402

گماردن سرپرست بدون انتخاب شهردار غیر قانونی است/عدم انتخاب شهردار در روز دوشنبه حکایت از بی کفایتی هیئت رئیسه خواهد داشت

اختصاصی خبر راست/لیلا پاکیزه: احمد رمضانپور نرگسی در گفت و گوی اختصاصی با خبر راست با تاکید بر سپری شدن مدت قانونی سرپرست شهرداری رشت در سه شنبه پیش رو بیان داشت: براساس تبصره ذیل ماده 73 قانون شوراها از زمانی که شهرداری عزل،فوت و یا استعفا دهد و شورا نیز با استعفاء وی موافقت نماید قانون مکلف شده که سرپرست شهرداری برای مدت سه ماه انتخاب نماید.

این عضو شورا با تاسی از قانون، انتخاب شهردار در روز دوشنبه را امری واجب و قانونی خواند و تصریح کرد: اگر در روز دوشنبه انتخاب شهردار انجام نشود حاکی از آن است که هیئت رئیسه شورا کفایت لازم را ندارد و بر این اساس جلسه روز دوشنبه حتما تشکیل و انتخاب شهردار باید انجام گردد.

وی افزود: طبیعی است که طبق سیستم اداری از زمان انتخاب شهردار تا صدور ابلاغیه از سوی وزارت کشور یک پروسه یک الی دو ماهه خواهد داشت در این فاصله شورا میتواند بعد از انتخاب شهردار سرپرست را معرفی نماید.

رمضانپور گماردن سرپرست بدون انتخاب شهردار را غیر قانونی خواند و افزود:به لحاظ قانونی شورای اسلامی شهر رشت هیچ راهی جز انتخاب شهردار در روز دوشنبه نخواهد داشت. و اگر در روز دوشنبه شهردار انتخاب نشود رئیس و اعضای شورای شهر رشت همگی به نوعی در مقابل قانون گردن کلفتی خواهند داشت.

وی در پاسخ به سئوال خبر راست که آیا گزینه جدیدی در روز دوشنبه تعرفه خواهد شد؟ گفت: ما از ابتدا اعتقاد داشتیم هر کسی که تمایل دارد به عنوان شهردار انتخاب شود ، خود را تعرفه و روزمه کاری اش را ارائه دهد که البته پس از تعرفه 33 نفر و ارائه برنامه از سوی 22 نفر این کار انجام شد و اکنون در مرحله انتخاب شهردار هستیم . حال ورود فردی جدید با توجه به گذشت زمان که نشان از ضعف هئیت رئیسه است اما اگر نصف + یک اعضا و یا دو سوم رای به تعرفه فرد جدید را بدهند این کار بدون منع قانونی می تواند در دستور کار قرار گیرد که البته این باز نیز دلیل بر عدم انتخاب شهردار در روز دوشنبه نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *