29 اسفند 1402

از ارزشی های میدان جهاد تا ارزشی نماهای مدعی…

اختصاصی خبرراست/ هشت سال جنگ تحمیلی نابرابر کارزاری بود برای عیار بسیاری از جوانان آن دوره پر التهاب که در دشوارترین میدان ها آزمون پایبندی به ارزشها را پشت سر بگذارند و چه بسا خیل بهترین فرزندان این خاک که با غلتیدن در خون و جانبازی و جانفشانی پرچم اسلام ناب محمدی را برافراشته و پایدار بر قله افتخارات به پا داشتند.

اما متاسفانه با تکرار تاریخ در مواردی مشابه و پس از عبور از مشقت ها و سختی ها طیفی که در آن روزها اثری از آثار مبارکشان در میان خمپاره و توپ و گلوله وجود نداشت و بالاترین یادگار آنها از روزهای مقاومت معدودی عکس یادگاری از مناطق جنگی پس از خرابیهای جنگ است به مجاهدین روز شنبه بدل شده و مدعی تر از همگان به مصادره ارزش ها و میراث آن روزها پرداخته اند.!!

نکته قابل توجه در این باب رسم خطوط قرمز این افراد مجهول الهویت، حول رزمندگان واقعه ای و ایثارگران حقیقی آن روزها با اهداف و بهانه های سیاسی است که مبادرت به این اقدام مذبوحانه امروز به بزرگترین آفتِ وحدت در جامعه تبدیل شده است.

در کارزار انتخاب شصت و ششمین شهردار رشت شاهد اوج گیری این بی اخلاقی ها به مفتضح ترین شکل ممکن بودیم. اختلاف نظر در انتخاب هایی در این سطح امری عادی است که نشانگر پویایی اعضای شورای یک شهر میباشد لیکن تخریب و مرز بندی های هویتی بین منتخبین مردم توسط افرادی که هیچ گونه آشنایی با مدیریت شهری ندارند ، مستقیما توهینی به آرای شهروندان محسوب میگردد ودستاوردی جز ایجاد نفاق و وحدت شکنی در بین شهروندان نخواهد داشت.

قابل به ذکر است در این بین بر سر موضوع انتخاب شهردار تعدادی از منتخبین مردم در این تقسیم بندی ها مورد حمله و تخریب برخی تندروها قرار گرفتند که با توجه به سابقه و مستندات موجود جزو ارزشی ترین افراد در ادوار شورای شهر محسوب می گردند.

منتخب اول شورای شهر رشت با بیان این موضوع که متاسفانه با فرافکنی و جوسازی برخی که منافع سوء آنها با عمل به قانون از سوی اعضای شورای شهر در منافات و تضاد میباشد

چگونه میتوان دکتر احمد رمضانپور از مبارزین قبل از انقلاب با سابقه پیگرد و دستگیری و زندان از سوی ساواک، سخنران روزهای خطیر در برهه های حساس قبل از انقلاب، فردی با سابقه سه بار ترور توسط منافقین کور دل، با حضور مستمر در جبهه های جنگ و رییس ستاد جنگ در شهرستانهای فومن، تالش و آستانه را فردی فارغ از ارزشهای انقلاب تعریف کرد؟؟؟

سرپرستی بهارمست تا ۱۲ شب امشب به پایان میرسد

با کدام منطق و برهان میتوان حجت جذب مرد اخلاق مدار صحنه های پرحاشیه سیاسی را با سابقه حضور در جبهه های جنگ و ارادت مشهود به خانواده شهدا و التزام عملی به نظام اسلامی که در بررسی زندگی حرفه ای وی قابل رویت است را از نظام اسلامی و ارزشهای انقلاب جدا کرد؟؟

موضوع انتخاب شهردار در رشت

آیا میتوان اسماعیل حاجی پور این چهره محبوب شهروندان رشت را که از دیرباز تاکنون و از ابتدای انقلاب در مسیر ایثار و انقلاب مستدام بوده و در زمان جنگ تحمیلی در کنار حضور در جبهه اسلام، همواره برای جذب حمایت های مردمی از رزمندگان فعال بوده و در برهه ترور و جنایات منافقین در ابتدای انقلاب سینه خود را در برابر همه تهدیدها سپر کرده است را از گردونه نظام خارج دانست؟؟

واکنش محمد حسن علیپوریا محمد حسن علیپور فردی شریف که از نوجوانی بعنوان بسیجی فعالیت اجتماعی گسترده داشته و سپس بعنوان نیروی پیمانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمت کرده و سالهای ارزشمند عمر خود را بعنوان پاکبان که از زحمتکش ترین اقشار هستند فعالیت داشت و با توجه به سنگینی مسئولیت کارگری همزمان به تحصیل عالیه دانشگاهی ادامه داده او برخواسته از بطن جامعه خدوم کارگری است، که با پشتوانه خیره کننده طبقه ای که همواره ارادت و تعصب خود را به نظام اسلامی اثبات کرده اند را از دایره ارزشهای نظام خارج کرد آن هم تنها به دلیل استقلال در انتخابی که قانون دراختیار آنها قرار داده است..!

در کارنامه عملکرد مهندس فرهام زاهد جوانی از یک خانواده مذهبی و معتقد که سابقه آنها در تعیین مسیر انقلاب در شهر رشت و بخش های اطراف مبرهن و مشخص بوده و شوق خدمت به شهروندان در دهه چهارم انقلاب وی را با کسب رای اعتماد شهروندان به کرسی شورای شهر رسانده است به جز پیگیری مطالبات شهروندان و پیگیری ایجاد ساختار کاربردی در شهرداری کدام نقطه سیاه و خاکستری وجود دارد که اینگونه این قبیل جوانان نخبه را از آغوش انقلاب جدا می کنید؟؟ 

با کمی واقع گرایی و نگاه جامع به مسائل، یک اندیشه انقلابی بیش از هر حس دیگری قطعا نگران ادامه این روند و تلاش مصرانه ارزشی نماها برای حذف واقعیت ها خواهد شد چرا که در این دوره گذار بیش از سه دهه گذشته این قبیل اسناد زنده انقلاب که هنوز مورد اقبال و توجه مردم و علی الخصوص جوانان میباشند گنج هایی تکرار نشدنی هستند که در راستای حفظ و اشاعه فرهنگ ایثار و جانبازی برای نسل آینده باید تکریم و حفظ گردند و به صورت جدی از تخریب آنها با اهداف دون و پست سیاسی پرهیز کرد…

آیا هدف اعضای شورای شهر که هر یک نماینده قشر عظیمی از مردم هستند مگر چیزی غیر از انتخاب شهردار و بیان رای خود است که اینگونه ناجوانمردانه مورد حمله قرار میگیرند؟ هر یک از اعضای شورا یک حق رای دارند و با توجه به بررسی های خود روی یک گزینه که از ویژگیهای بهتری نسبت به دیگران برخوردار بوده به اجماع رسیده اند و این در کار شورایی یک اصل است.

خبرراست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *