به گزارش خبر راست، آیت‌الله رضا رمضانی در مراسم شب شهادت امام حسن مجتبی(ع) و رحلت پیامبر اکرم(ص) در مسجد آفخرا رشت اظهار داشت: رحلت پیامبراکرم(ص) سبب بسته شدن باب وحی شد‌.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، پیامبراکرم(ص) را شخصیتی جهانی و متعلق به تمام جامعه بشری دانست و عنوان داشت: حضرت رسول اکرم(ص) دارای عظمت اخلاقی بود.

رمضانی با بیان اینکه خداوند متعال برای تحقق ماموریتی الهی به پیامبراکرم(ص) شرح صدر عطا کرده بود عنوان کرد: نرم خویی و جذب مردم از جمله ویژگی‌های پیامبراکرم(ص) بود.

وی با اشاره به دغدغه‌مندی پیامبراکرم(ص) برای هدایت مردم خاطرنشان کرد: حضرت محمد(ص) خود را برای هدایت مردم بسیار به زحمت انداخت و برای هدایت مردم حریص بود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری پیامبراکرم(ص) را فردی دانست که در طول عمر وظیفه معلمی خود را انجام داد و تصریح کرد: بنا به گفته پیامبراکرم(ص) وی مبعوث شده بود تا رحمت خداوند را نشان دهد.

رمضانی با تاکید بر لزوم شناخت و ترویج سیره علمی و عملی پیامبراکرم(ص) اظهار داشت: ترویج سیره علمی و عملی پیامبراکرم(ص) نیاز امروز بشر است‌.

وی با اعلام اینکه مسلمانان امروز باید با عملکردشان پیامبراکرم(ص) را به مردم معرفی کنند عنوان کرد: پیامبراکرم(ص) نسبت به مسائل پیرامونی خود بی‌تفاوت نبود و عموم مسلمانان نیز باید از این سیره تبعیت کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کشتار مسلمانان کشور میانمار تصریح کرد: مسلمانان نسبت به وقوع چنین جنایاتی مسئولیت دارند و نبابد بی‌تفاوت باشند.

رمضانی با اعلام اینکه پیامبراکرم(ص) در منکرات ساکت نمی‌ماند و اعلام موضع می‌کرد خاطرنشان کرد: تمام نشست و برخاست‌های رسول اکرم(ص) با نام خدا انجام می‌شد.

وی پیامبراکرم(ص) را انسانی مردمی دانست که به دنبال تقویت رابطه خود با مردم بود و بیان کرد: هم‌نشینی با فقرا، دوری از تجمل‌گرایی و دلسوز بودن نسبت به سایر مسلمانان از جمله ویژگی‌های اخلاقی پیامبراکرم(ص) است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سیره عملی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: هنوز خیلی از مردم امام راحل را نشناختند و حتی را بزرگانی چون شهید مطهری و بهشتی خود را در مقابل امام راحل هیچ می‌دانستند.

رمضانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) انسانی اهل باور بودند اظهار داشت: امروز اگر جامعه و کشور ما بخواهد به سمت الگوشدن در جهان حرکت کند باید سیره پیامبراکرم(ص) را به صورت عملی پیاده‌سازی کند.

وی اهل‌ بیت عصت و طهارت(ع) را وسیله‌ای برای فهماندن زبان قرآن کریم به مردم دانست و تصریح کرد: امروزه برخی روشنفکران معتقد هستند که باید بخشی از آیات قرآن حذف و نادیده گرفته شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تمام مردم با ملیت‌های مختلف می‌توانند مخاطب قرآن کریم باشند افزود: امروز عربستان سعودی ابزاری در دست جریان استکبار جهانی برای انجام جنایات متعدد است.

رمضانی هماهنگی تمامی اجزای نظام را عامل پیشرفت و توسعه یک کشور دانست و خاطرنشان کرد: عدم هماهنگی اجزای مختلف نظام سبب بروز مشکلات جدی شده و نظام را ناکارآمد جلوه می‌دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیام اینکه هماهنگی و همدلی اجزای نظام سبب ایجاد عدالت در جامعه می‌شود تصریح کرد: اگر ما به اشتباهات خودمان اعتراف می‌کردیم و با مردم با شفافیت رفتار می‌کردیم بسیار از مشکلات در کشور ایجاد نمی‌شد.

رمضانی با اشاره به قطعنامه صادر شده توسط اعضای مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: برخی در داخل کشور تلاش می‌کنند تا دستاوردهای انقلاب را نادیده گرفته و پیشرفت‌های کشور را انکار کنند.

وی سیاه‌نمایی را یکی از پروژه‌های دشمنان انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی در تلاش هستند تا نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اعلام اینکه مصالح نظام باید به مصالح حزبی و جناحی ترجیح داده شود اظهار داشت: ایجاد حس مسئولیت‌پذیری در جامعه زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است.

رمضانی با اعلام اینکه قوای مختلف باید عملکردی در تراز جمهوری اسلامی داشته باشند تصریح کرد: استان گیلان در طول چهل سال انقلاب اسلامی نتوانسته است به طور مناسبی رشد کند.

وی انقلاب اسلامی را احیاگر توحید و عدالت دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان باید برای برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم تلاش جدی کنند تا مردم ببینند که مسئولان نیز همانند آن‌ها مشکلات را احساس می‌کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اعلام اینکه مسئولان و نمایندگان مجلس استان گیلان باید به دور از مسائل جناحی مشکلات استان را بررسی کنند افزود: پیروی از سیره پیامبراکرم(ص) بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند.

  • منبع خبر : تسنیم