10 فروردین 1403

کلاهبرداری اینترنتی با نصب برنامه صیغه‌ یاب

رئیس پلیس فتای استان از شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی که با نصب برنامه‌ صیغه ‌یاب اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، خبر داد .

به گزارش خبر راست، سرهنگ حسن محمدنژاد در تشریح این خبر، گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان با ارائه مرجوعه قضائی به این پلیس مبنی بر اینکه چندی پیش در شبکه اجتماعی تلگرام از وی کلاهبرداری شده، موضوع در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت .

وی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس فتا با انجام تحقیقات از مالباخته دریافتند، مالباخته با نصب برنامه موبایلی صیغه‌یاب و وارد کردن اطلاعات حساب بانکی در یک درگاه پرداخت اینترنتی،بیش از 31 میلیون ریال از وی کلاهبرداری شده است.

سرهنگ محمدنژاد، افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی متهم به کلاهبرداری اینترنتی در یکی از استان های همجوار شناسایی شد.

رئیس پلیس فتای مازندران، اظهار داشت: با شناسای ی مخفیگاه متهم با هماهنگی قضائی، ماموران در عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی این فرد را دستگیر کردند که متهم در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی اقرار کرد.

سرهنگ محمدنژاد خاطر نشان کرد: از متهم چندین شماره کارت بانکی به نام افراد مختلف کشف شد که مورد کلاهبرداری واقع شدند و با تکمیل تحقیقات، پرونده تشکیل به متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل شد.

رئیس پلیس فتا مازندران درپایان با بیان اینکه امروزه بسیاری از برنامه‌های غیرمجاز که در فضای مجازی وجود دارند، در واقع طعمه‌ای از سوی کلاهبرداران هست، گفت: کاربران مراقب باشند تا به هر برنامه‌ای که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود اعتماد نکرده و هنگامی که از طریق این برنامه‌ها به درگاه پرداخت الکترونیکی بانک وصل می‌شوند، دقت کنند که حتماً آدرس صفحه درگاه پرداخت الکترونیکی متعلق به همان بانکی باشد که آرم و لوگوی آن را در صفحه مشاهده ‌می‌کنند، تا گرفتار درگاه‌های جعلی فیشینگ نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *