29 اسفند 1402

اخطار محمدحسن علیپور به شرکت های رفت و روب و تاکید بر تسریع ساماندهی نیروهای حجمی

خبر راست/ عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت، طی گفتگویی با اشاره به تصادف مجدد یکی از پاکبانان شهرداری اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت سیروس حسینی همکار عزیزمان، نگران کننده نیست اما تعدد تصادفات در ماه های اخیر برای پاکبانان، هشداری برای مسئولین شهری است که نسبت به حفظ سلامت همکاران خود با جدیت بیشتر برنامه ریزی کنند.

محمدحسن علیپور با تاکید بر اینکه پیمانکاران رفت و روب باید موظف به رعایت جدی تر نکات ایمنی شوند افزود: نظافت روکش جداول خیابان ها باید توسط ماشین آلات مربوطه صورت بگیرد.

عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت بیان داشت: استفاده از لباس مناسب کار و سایر لوازم و تجهیزات ایمنی برای کار در ساعات ابتدایی روز و پیش از روشن شدن هوا می تواند سبب کاهش حوادث مشابه شود.

علیپور همچنین به مساله سلامت پاکبانان به دلیل فعالیت در معرض آلودگی های مختلف اشاره کرد و گفت: توجه به سلامت کارکنان حوزه رفت و روب و نیروهای حجمی دیگر و انجام معاینات پزشکی دوره ای و همچنین آموزش های لازم توسط شهرداری رشت مغفول واقع شده و افرادی که در سخت ترین شرایط در حال خدمات رسانی به شهروندان هستند از کمترین امکانات برخوردارند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده تکرار سهل انگاری از سوی شرکت های طرف قرارداد و حضور پاکبانان برای نظافت جداول، در همکاری با پیمانکار مربوطه تجدیدنظر خواهیم کرد.

وی همچنین در خصوص مساله انتقال کارکنان سد معبر از سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری رشت به مناطق پنجگانه شهرداری گفت: به عنوان عضو شورا همواره وظیفه خود می دانم که برای ساماندهی نیروهای حجمی و تامین امنیت شغلی همکاران خود با تمام توان تلاش کنم اما معتقدم باید شرایط عادلانه ای نیز برای تمامی نیروهای حجمی تعریف شود.

محمدحسن علیپور بر ضرورت تسریع در روند راه اندازی شرکت زیرمجموعه شهرداری رشت به منظور ساماندهی نیروهای حجمی تاکید کرد و افزود: پیشنهاد جدید سبب تبعیض در پرداخت حقوق و مزایای نیروهای حجمی می شود و بهتر است تا زمان روی کار آمدن شهردار جدید و ساماندهی نیروها از طریق راه اندازی شرکت، از اقدامات موردی و ناعادلانه پرهیز شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر رشت در ادامه خواستار در اولویت قرار دادن راه اندازی شرکت زیرمجموعه شهرداری و ساماندهی نیروهای حجمی توسط اعضای شورا شد.

محمدحسن علیپور به برخی فضاسازی های هدفمند در فضای مجازی پرداخت و تصریح کرد: رفتارهای اینچنینی در راستای ایجاد شکاف و اختلاف افکنی میان اعضای شوراست و منافع فردی را دنبال می کند.

وی خاطر نشان کرد: شورای پنجم در ابتدای راه با شعارهایی نظیر همدلی و همگرایی کار خود را آغاز کرد و امروز پس از انتخاب شهردار، زمان آن فرا رسیده است تا همه اعضا بار دیگر فارغ از تمام اختلاف نظرها، در کنار هم برای رشد و توسعه رشت و به جا گذاشتن کارنامه قابل قبول از شورا تلاش کنند.

محمدحسن علیپور در ادامه اظهار داشت: یقین دارم مردم خدمت صادقانه را به خوبی تشخیص خواهند داد و تحت تاثیر فرافکنی ها و بداخلاقی های فضای مجازی قرار نخواهند گرفت.

سپیدخبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *