29 اسفند 1402

راه‌اندازی اولیه قطار در پنجشنبه هفته جاری

استاندار گیلان گفت: با راه اندازی اولیه راه آهن رشت – قزوین در پنجشنبه جاری سوت اولین قطار در این استان شنیده می شود.

به گزارش خبر راست، مصطفی سالاری در بازدید از پروژه راه آهن رشت- قزوین در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: راه آهن رشت – قزوین پنجشنبه هفته جاری با حضور دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و مسئولان وزارت راه و شهرسازی، به صورت اولیه به بهره برداری رسیده و پس از آن، حدود دو ماه دیگر با حضور رئیس جمهوری به طور رسمی افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قطار به صورت حمل بار فعالیت دارد و نیازهای کارگاهی این پروژه‌ را تأمین می‌کند خاطرنشان کرد: طی روزهای آتی شاهد ورود اولین قطار مسافربری به گیلان خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه در ساخت راه آهن محدودیت شیب و قوس وجود دارد، افزود: عبور از البرز کار آسانی نیست و تفاوت جاده با ریل در محدودیت شیب، مسیر پروژه را با دشواری مواجه کرد.

وی اظهار کرد: با افتتاح رسمی و تردد مردم با قطار، طراحی و اجرای زیبا تونل‌ها و پل‌های متعدد در مسیر سختی این پروژه عظیم نمایان می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه ساخت راه آهن برای استفاده گیلانیان و سایر هموطنان تعریف شده گفت: با افتتاح راه آهن در سال سه میلیون و 800 هزار نفر مسافر و 10 میلیون تن بار جابجا می شود که با تکمیل مسیر رشت به انزلی و رشت به آستارا می‌توان از ظرفیت حداکثری آن استفاده کنیم.

گفتنی است؛ طول راه آهن قزوین به رشت 164 کیلومتر که با احتساب تهران به رشت 320 کیلومتر می‌باشد و حدود هزار و 850 میلیارد تومان برآورد هزینه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *