10 فروردین 1403

عدم اعتماد بین مردم و مدیریت شهری بزرگترین آسیب است/ تلاش برای تحقق طرح همسان سازی حقوق کارکنان

نشست صمیمی رئیس و اعضای شورای اسلامی کار شهرداری رشت با بهراد ذاکری نائب رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت با محوریت بررسی مشکلات کارکنان برگزار شد.

خبر راست/ در ابتدای این نشست جواد شهند رئیس شورای اسلامی کار شهرداری رشت با اشاره به فعالیت چهار کمیته انضباط کار، کمیته توانمندی مشاغل، کمیته علمی بهداشت و کمیته رفاهی در شورای اسلامی کار شهرداری رشت اشاره کرد و افزود: در یک سال گذشته در راستای افزایش رضایت شغلی و انگیزه پرسنل، ۱۱۰ نفر از کارکنان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و ۷۰ نفر از سایر بخش های شهرداری رشت بنا بر عملکرد و با معرفی مدیران، برای ارتقای گروه شغلی به حوزه مدیریت سرمایه های انسانی شهرداری معرفی شدند.

رئیس شورای اسلامی کار شهرداری رشت با اشاره به بازدید اعضای این شورا از سازمان های مدیریت پسماندهای شهرداری رشت و سیما، منظرو فضای سبز شهری تصریح کرد: مشکلات نیروهای حجمی با توجه به وضعیت اقتصادی کشور بسیار ملموس است. این کارگران در دریافت حقوق و اضافه کاری خود هم مشکل دارند و اکثرا حداقل حقوق را دریافت می کنند که این شرایط چیزی شبیه استثمار نیروی کار است.

شهند به پیگیری طرح طبقه بندی مشاغل توسط مدیر سرمایه های انسانی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: شورای اسلامی کار برای همسان سازی حقوق نیز اقداماتی انجام داده است.

وی افزود: نامه ای از سوی سرپرست شهرداری رشت به شورای اسلامی شهر رشت در زمینه تصویب مصوبه همسان سازی حقوق فرستاده شد که در صورت تأیید و تصویب شورای اسلامی شهر رشت تاثیر ملموسی در حقوق کارکنان خواهد داشت.

جواد شهند به عدم برخورداری کارکنان شهرداری رشت از خدمات رفاهی اشاره کرد و اظهار داشت: بسیاری از ادارات و سازمان ها برای رفاه کارکنان اقدام به احداث استخر و مراکز گوناگون کرده اند در حالیکه پرسنل شهرداری از حداقل خدمات نیز در این زمینه محروم هستند.

رئیس شورای اسلامی کار شهرداری رشت ادامه داد: کارکنان در موضوعاتی مانند بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی نیز با مشکلات عدیده ای چون نبود پزشک معتمد برای تایید استعلاجی ها و عدم بهره مندی از طرح ویزیت رایگان و… مواجه اند.

وی افزود: با اینکه مبالغ بیمه تکمیلی از حقوق کارکنان کسر می شود اما بیمه طرف قرارداد به تعهدات خود آنچنان که باید عمل نمی کند.

شهند با اشاره به مشکلاتی که شهرداری در پرداخت حقوق و مزایا دارد اظهار داشت: وقتی حقوق پرسنل چندین ماه به تعویق افتد و یا کارکنان از حداقل امکانات رفاهی محروم شوند فساد جای خود را در بدنه شهرداری باز می کند.

بهراد ذاکری در ادامه مجموعه کارکنان شاغل در شهرداری و شورا را اعضای یک خانواده خواند و بیان داشت: همکاری تنگاتنگ اعضای شورا با کارکنان شهرداری امری ضروری است.

این عضو شورا با تاکید بر اینکه همواره از دادن وعده های بی اساس پرهیز نموده، تصریح کرد: هرماهه ویزیت رایگان از پاکبانان به اجرا در می آید و حال سعی بر آن است تا طرح ویزیت رایگان و معرفی پزشک معتمد برای همه همکاران به اجرا در آید.

ذاکری عدم اعتماد بین مردم و مدیریت شهری را بزرگترین آسیب اجتماعی عنوان کرد و افزود: بزرگترین هدف شورای پنجم ارتقای همدلی و مشارکت مردم با مسئولین شهرداری و اعضای شوراست.

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *