دکتر اسماعیل نورصالحی – معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پی ارجاع فیلم ضرب و شتم در یکی از مراکز خصوصی رشت، از طریق واحد روابط عمومی دانشگاه به معاونت درمان، بلافاصله موضوع را جهت بررسی به واحد نظارت ارجاع داد. در این زمینه، از طریق معاونت درمان به بیمارستان مربوطه تذکر داده شد و بیمارستان مربوطه نیز با تشکیل کمیته ای موضوع را پایش کرد که نتیجه بررسی ها منجر به اخراج نگهبان خاطی شد و پرونده تخلف مذکور جهت کارشناسی نهایی از سوی اداره نظارت دانشگاه در حال بررسی بیشتر است.

نورصالحی، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در صورت بروز هر گونه قصور با متخلفین برخورد قانونی می نماید. سامانه ۱۹۰ نیز به صورت شبانه روزی آماده دریافت نظرات و انتقادات شهروندان است. در این خصوص شهروندان در صورت بروز هر گونه تخلف در حوزه درمان می توانند مستقیما نیز به واحد نظارت دانشگاه، مراجعه کنند.

گفتنی است رئیس بیمارستان قایم رشت هم با بیان اینکه نوزاد زن جوان در این بیمارستان بستری است گفت: مادر نوزاد که می خواست با داد و فریاد و توسل به زور فرزندش را که شرایط ترخیص نداشت از بیمارستان خارج کند که با مقاومت پرستاران و کارکنان حراست مواجه شد.

دکتر کریم زادگان با بیان اینکه زن جوان به علت مشکلات روحی و روانی ناشی از اختلافات خانوادگی صلاحیت ترخیص فرزندش را نداشت افزود: نیروی حراست از رئیس پرستاران دستور داشت او را از بیمارستان خارج کند که منجر به درگیری شد.