29 اسفند 1402

تداوم بارش‌ها در کشور تا چهارشنبه

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها تا روز چهارشنبه (۷ فروردین) خبر داد.

به گزارش خبر راست، احد وظیفه  در مورد آخرین وضعیت هوای کشور با بیان اینکه براساس آخرین نقشه‌های آینده‌نگری امروز (۵ فروردین) با فعالیت سامانه بارشی در بیشتر مناطق کشور به جز نوار شرقی بارندگی پیش‌بینی می‌شود،اظهارکرد: مقدار بارش در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب، جنوب دامنه‌های زاگرس، سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز قابل ملاحظه است.

وی با بیان اینکه سه شنبه (۶ فروردین) گستره بارش علاوه بر این مناطق، شمال شرق کشور را نیز در بر می‌گیرد،گفت: در روز چهارشنبه (۷ فروردین) عمده بارش‌ها در شمال شرق، جنوب و به شکل پراکنده در شمال غرب، غرب و سواحل شمالی پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه ادامه داد: طی این سه روز(دوشنبه،سه شنبه و چهارشنبه) بارندگی به‌صورت باران گاهی همراه با رعد و برق و در برخی مناطق مستعد به شکل تگرگ همچنین در مناطق سردسیر و مرتفع شمال غرب زاگرس مرکزی و امتداد رشته کوه البرز به‌صورت برف خواهد بود.

وی با بیان اینکه طی دو روز آینده خلیج فارس مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر نیز طی روز دوشنبه تا صبح سه شنبه (۵ و ۶ فروردین) مواج است،گفت: امروز در غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید و از بعد از ظهر دوشنبه تا روز چهارشنبه در برخی مناطق جنوب شرق کشور وزش باد شدید همراه با گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای تهران اظهارکرد: در روز سه‌شنبه (۵ فروردین) نیز آسمان تهران ابری خواهد بود و در بعضی ساعات شاهد بارش باران هستیم و در بعد از ظهر احتمال رگبار و رعد و برق وجود دارد. بیشترین و کمترین دما در این روز ۱۱ و ۳ درجه سانتیگراد خواهد بود. در روز چهارشنبه (۶ فروردین) نیز شاهد کاهش تدریجی ابر خواهیم بود.دما در گرم‌ترین زمان به ۱۴ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به ۴ درجه سانتیگراد می‌رسد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *