29 اسفند 1402

سیل در استان گلستان فروکش کرد؛ امدادرسانی به سیل‌زدگان ادامه دارد

سرپرست استانداری گلستان گفت: اکنون سیل در استان گلستان فروکش کرده و وارد مرحله امدادرسانی شدیم.

به گزارش خبر راست، میرمحمد غراوی دیشب در جمع خبرنگاران اظهارداشت: قسمتی از جاده گرگان به آق‌قلا بنا به ملاحظاتی از بین رفته و راه دسترسی به آق‌قلا دچار مشکل شده است. برای تداوم خدمات‌رسانی به احداث دو پل شناور در این مسیر نیاز داریم.

وی افزود: سیلاب از سدها فروکش کرده و حجم آب پایین آمده است. در بخش سدها ما نگرانی خاصی نداریم. در حال حاضر دبی آب رودخانه اترک با 120 متر مکعب بر ثانیه به سمت دریا در حرکت است.

سرپرست استانداری گلستان بیان داشت: در انتهای رودخانه اترک به دریا دو روستای خواجه نفس و چپاقلی قرار دارد که مسیر رودخانه در حوالی این روستاها چند سالی لایروبی نشده و نگرانی ما آب‌گرفتگی کامل این روستاها است.

وی ادامه داد: باید با تمام امکانات و تجهیزات این مسیر لایروبی شود تا مسیر باز و آب رودخانه با سرعت بیشتری به دریا سرازیر شود.

غراوی با اشاره به ورود نیروهای امدادی مختلف از استان‌ها و شهرهای دیگربه مناطق سیل‌زده گفت: اکنون سیل در استان گلستان فروکش کرده و وارد مرحله امدادرسانی شدیم. نیروها و گروه‌های مختلفی از استان ها و شهرهای دیگر وارد منطقه شدند که برای امدادرسانی باید هماهنگی‌هایی صورت گیرد تا فعالیت‌ها به صورت متوازن و با نظم خاص انجام شود.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی دیگری از فردا وارد استان گلستان می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در برخی مناطق امدادرسانی فقط با بالگرد امکان‌پذیر بوده و حتی با قایق نیز دسترسی به این افراد وجود ندارد تا تغییر شرایط جوی تمام بالگردها تنها به امدادرسانی و رساندن آذوقه، پتو و چادر به این خانواده‌ها اکتفا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *