29 اسفند 1402

دخالت برخی افراد خارج از شورا موجب اخلال در روند انتخاب شهردار رشت شد

استاندار گیلان با بیان اینکه تعیین تکلیف شهردار رشت از مطالبات جدی شهروندان است گفت: دخالت برخی افراد خارج از شورا موجب اخلال در روند انتخاب شهردار رشت شد.

به گزارش خبر راست، مصطفی سالاری عصر امروز در دیدار با اعضای شورای شهر رشت با تأکید بر اینکه دخالت برخی افراد خارج از شورا موجب اخلال در روند انتخاب شهردار رشت شده است اظهار داشت: تعیین تکلیف وضعیت شهرداری رشت خواسته‌ مهم مردم و شهروندان این شهر است.

استاندار گیلان با بیان اینکه بی‌ثباتی و موضوع عمر کوتاه مدیران شهری رشت باید پایان پیدا کند تصریح کرد: مردم رشت مردمی بافرهنگ و اصیل هستند بنابراین چنین وضعیت نابسامانی آن هم در بخش مدیریت شهری و شهرداری این شهر مطمئناً آسیب‌های فراوانی را به بار می‌آورد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه استانداری و شخص وی از هیچ کمکی در مسیر تحقق توسعه و رفع مشکلات کلانشهر رشت دریغ نمی‌کند ابراز داشت:‌ البته در همین راستا نیز دستگاه‌های اجرایی استان در صورت ثبات مدیریتی برای همکاری با شهرداری رشت آمادگی کاملی دارند.

سالاری انتخاب شهردار را طبق قانون از وظایف اعضای شوراهای اسلامی شهر دانست و ابراز داشت: با توجه به موارد ذکر شده در همین جا اعلام می‌کنم استانداری گیلان آمادگی دارد تا بدون دخالت و اعمال نظر در وظایف ذاتی شورا،‌ مشورت‌های لازم را با آنان انجام دهد.

وی لزوم پرهیز از هرگونه عملی که به تضعیف جایگاه شورای اسلامی بیانجامد را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: هرکدام از اعضای شورا در مورد مسائل مختلف می‌توانند اختلاف سلیقه و دیدگاه‌های متفاوتی داشته باشند اما در صورت اتخاذ یک تصمیم واحد همه اعضا شورا باید از آن تبعیت کنند.

استاندار گیلان لزوم پشتیبانی و حمایت‌های جدی از روند انتخاب شهردار توسط تمام اعضای شورا اسلامی شهر رشت را مورد اشاره قرار داد و افزود: دو سال از زمان مسئولیت شورای شهر فعلی رشت باقیمانده است که امیدواریم با انتخاب شهردار جدید روند توسعه و رشد آن تسریع پیدا کند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان پرهیز از هرگونه سیاسی‌کاری در فضای شورای اسلامی شهر و شهرداری را خواستار شد و تصریح کرد:‌ شهرداری و شورا باید در راستای خدمت به مردم گام بردارند تا در پایان کار مسئولیت خطیر خود کارنامه قابل قبولی بین مردم داشته باشند.

سالاری کنار گذاشتن رقابت‌ها برای حفظ مصالح و منافع عمومی مردم و شهروندان را خواستار شد و ضمن تأکید بر این موضوع خاطرنشان کرد: حفظ وحدت در میان اعضای شورا در خصوص منافع مردم بسیار ضروری است و امیدواریم موضوع شهردار رشت به زودی تعیین تکلیف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *