29 اسفند 1402

قیمت نفت نزولی شد

قیمت نفت پس از آماری که رشد غیرمنتظره ذخائر نفت آمریکا و رشد کمتر از حد انتظار تولید صنعتی چین را نشان داد، در معاملات روز چهارشنبه کاهش پیدا کرد، اما قیمت‌ها از تحولات اخیر خاورمیانه پشتیبانی شده‌اند.

به گزارش خبر راست، بهای معاملات آتی نفت برنت ۲۰ سنت یا ۰.۳ درصد نسبت به روز سه‌شنبه کاهش یافت و به ۷۱.۰۴ دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته با ۱.۴ درصد افزایش قیمت بسته شده بود.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۰ سنت یا ۰.۷ درصد کاهش، به ۶۱.۳۸ دلار در هر بشکه رسید. در حالی که روز گذشته ۱.۲ افزایش را به ثبت رسانده بود.

گزارش مؤسسه امریکن پترولیوم نشان داد: ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته به طور غیرمنتظره‌ای افزایش یافته است. طبق گزارش این گروه صنعتی، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۰ مه به میزان ۸.۶ میلیون بشکه رشد کرد و به ۴۷۷.۸ میلیون بشکه رسید، در حالی که تحلیلگران کاهش این ذخایر به میزان ۸۰۰ هزار بشکه را پیش‌بینی کرده بودند.

ذخایر نفت در کاشینگ اوکلاماها که قطب تحویل معاملات است ۲.۱ میلیون افزایش داشت. آمار تولید و ذخایر بعد از ظهر روز جاری از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد.

به گفته ادوار مویا، تحلیلگر بازار در شرکت OANDA، اگر گزارش این آژانس رشد ذخایر نفت آمریکا را تأیید کند، ممکن است شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم اما بسیاری از ریسک‌های ژئوپلیتیکی که به قوت خود باقی مانده‌اند همچنان از بالا ماندن قیمت‌ها پشتیبانی خواهند کرد.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت‌های نفت روز سه‌شنبه پس از این‌که عربستان سعودی اعلام کرد پهپادهای مسلح دو تأسیسات نفتی این کشور را هدف حمله قرار دادند جهش پیدا کرد. این حمله در حالی روی داد که دو روز پیش دو نفتکش متعلق به عربستان سعودی در آب‌های امارات متحده عربی هدف حمله قرار گرفته بودند.

در این بین اوپک اعلام کرد تقاضای جهان برای نفت این گروه امسال بالاتر از حد انتظار خواهد بود، زیرا رشد عرضه از سوی رقیبان شامل تولید کنندگان شیل آمریکا آهسته شده است. این امر به محدود شدن عرضه در بازار در صورت خودداری این گروه از بالا بردن سطح تولید خود اشاره دارد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *