10 فروردین 1403

حل مشکلات رودخانه رشت نیازمند نگاه ملی است

استاندار گیلان گفت:حل مشکل وضعیت پسماند و رودخانه های رشت نیاز به نگاه ملی دارد.

به گزارش خبر راست، محمدعلی نجفی امروز در جلسه هماهنگی توسعه اشتغال و تولید گیلان که در سالن الغدیر استانداری گیلان هم اکنون در حال برگزاری است،گفت: از اقدامات دولت و تدبیر و امید در گیلان قدردانی می کنیم زیرا علیرغم تنگاهای مالی اقدامات موثری در مسیر توسعه گیلان صورت گرفته است.

وی افزود: از ابتدای سالجاری شاهد سفرهای مکرر مسئولین کشوری به گیلان هستیم و این سفرها منجر به حل مشکلات استان شده است.

نجفی با بیان اینکه حل مشکل بیکاری جوانان به خصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی از اولویت کاری در استان است، ادامه داد: تامین تسهیلات،جلوگیری از واردات غیر ضروری، کاهش سود بانکی و حمایت از واحدهای تولیدی می تواند در جهت ایجاد اشتغال پایدار راهگشا باشد.

استاندار گیلان با اشاره اینکه برای واگذای شرکت ایران پوپلین به مدیریت توانمند باید دقت لازم لحاظ شود تا اشتباهات گذشته پیش نیاید، تصریح کرد: افراد منتخب باید از توان مالی و دانش کافی در این صنعت بهره مند باشند.

نجفی با اشاره به اینکه تسهیلات با نرخ سود کم مورد  برای تکمیل برای طرح های نیمه تمام تولیدی،گردشگری به خصوص  در طرح شیلاتی نیاز است، تا اتفاقات خوبی بیفتد، افزود: لازم است به برخی از بانکها اختیار داده شود تا بتوانند در جهت تحقق اهداف اقتصادی گیلان همگام باشند.

استاندار گیلان به حل مشکلات روستاییان برای گذاشتن وثیقه در بانکها تاکید کرد: باید  اندیشه عمومی برای اعتبار اسناد روستایی محقق شود تا برای اخذ تسهیلات روستاییان گیلان با مشکل مواجه نشوند.

وی با اشاره به دو مشکل همیشگی استان تصریح کرد: برای حل مشکل وضعیت پسماند و وضعیت رودخانه های گوهر رود و زرجوب که به طور مستقیم به تالاب انزلی آسیب می زنند،نیاز به نگاه های ملی داریم.

محمدعلی نجفی بر کمک دولت بر توسعه طرح های دریا محور تاکید کرد و گفت: گیلان در حال توسعه است و توجه به این استان با وجود جمعیت گردشگری بالا منجر به رفاه همه هموطنان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *