10 فروردین 1403

واکسن برچسبی آنفلوآنزا روی موش‌ها آزمایش شد/قدم جدید برای ورود به بازار

محققان در دانشگاه ایالتی جورجیا موفق شدند تا با توسعه یک پچ میکرو سوزنی حل‌شدنی و یک فرمول خاص از واکسن، روش موثرتری را برای ارائه واکسن آنفلوآنزا ایجاد کنند.

 به گزارش خبر راست، به نقل از ساینس دیلی، این پچ چسباندنی که دارای سوزن‌های زیادی است، از یک پلیمر زیست سازگار ساخته شده و سوزن‌های آن واکسن را به پوست منتقل می‌کنند.

این واکسن با استفاده از یک پروتئین فیوژن جدید (4M2e-tFliC) که شامل چهار نسخه از M2e، (پپتید تولیدشده توسط ویروس آنفلوآنزا) است، به خوبی عمل می‌کند.

هر کدام از این چهار نسخه از انواع مختلفی از ویروس تهیه شده و بیشتر از حد معمول و رایج می‌تواند جنبه محافظتی داشته باشد.

پروتئین فیوژن برای تقویت واکنش سیستم ایمنی بدن به واکسن، دارای فلاژلین “پپتیدی که در اکثر باکتری‌ها وجود دارد” بوده که موجب به صدا در آمدن زنگ خطر در سیستم ایمنی بدن می‌شود تا قوی‌تر عمل کند.

در پژوهش‌های آزمایشگاهی، این واکسن جدید و سیستم ارائه آن به درم و اپیدرم، توانست در موش‌ها مقاومت پایدار و گسترده‌تری را در برابر آنفلوآنزا ایجاد کند.

محققان این پژوهش اظهار کردند: پژوهش ما نشان می‌دهد که واکسن‌های مبتنی بر M2e به طور قابل توجهی پاسخ‌های ایمنی را بهبود بخشیده و عملکرد محافظتی در برابر عفونت ویروس آنفلوآنزا را تقویت می‌کند. ما دریافتیم که این پچ (4M2e-tFliC) که بر روی پوست اعمال می‌شود، ایمنی گیرندگان واکسن فصلی را افزایش داده و می‌تواند یک روش سریع برای افزایش اثربخشی محافظتی واکسن‌های فصلی در پاسخ به مشکلات ویروس آنفلوآنزا باشد.

بنابر این پژوهش جدید، آنتی ژن M2e یک گزینه امیدوارکننده برای توسعه واکسن‌های جهانی آنفلوآنزا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *